FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ett par tjejer från Linköping som jag kände omkom den 15e December 2005 i en drunkningsolycka på ön Koh Phangan.
Thailändska Livräddningsfonden /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tycker att det finns för många "Tsunami-fonder". Det är fonder hit, och fonder dit. Överallt vill folk att man ska skänka pengar till tsunamins offer. Varför skulle inte föräldrar och andra berörda gå ihop och ha en gemensam fond för tsunamioffren?
EDIT: Självklart är det tråkigt och sorgligt att de två flickorna dog. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag befann mig i Phuket dagen när denna olycka inträffade. Vädret var inte roligt med storm, vind och regn. Vi skulle ha åkt på utflykt till phi-phi öarna den dagen men slumpen gjorde att vi bestämde oss för att åka en dag tidigare. Båten som vi åkte med sjönk dagen efter och drygt 20 turister fick flyta omkring timmar i havet innan dom blev räddade.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
-Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tragiskt, har själv varit en par veckor på koh phangan och det är en helt underbar ö.
Såg ingen som helst livräddningsutrustning eller flaggor som varnar för strömmar och dylikt. Väldigt bra initativ att försöka förändra detta.. Man blir rädd nu i efterhand när man tänker på det , kunde lika gärna varit en själv som råkar ut för något liknade.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Japp, jag var och bodde precis där tjejerna var (maria kände jag rätt väl) nu under februari, dom kan räkna med en donation från mig iallafall.
-Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
SwedenRoxx:
Citat:
Den fonden som nomicon pratar om är ett fint sätt att hedra minnet av folk som omkommit eftersom fonden försöker se till att inte andra föräldrar, släktingar, nära och kära behöver höra orden "Vi måste tyvärr..." Fler människor som bryr sig om behövs, inte färre SwedenRoxx. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kan man inte hedra folk på andra sätt än via fonder? Det är bra att människor bryr sig, absolut, men det är otroligt uttjatat med fonder och skänk-pengar-till-oss-så-hjälper-vi-dom-fattiga. Man ska hjälpa dom som inte har det lika bra ställt, men varför inte göra en stor fond för att hedra ALLA tsunami-offer? Eller en stor fond för barn i något land som har det svårt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är vad man kan kalla stora fonder. Så du menar att det är bättre att inte engagera sig personligen utan köpa sig fri genom att betala en summa till någon stor fond någon gång ibland? Sedan förlitar man sig på att de sköter att arbete på bästa möjliga sätt så man inte behöver bry sig om sådan saker. Edit: Kryp tillbaka i ditt hål SwedenRoxx! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|