FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan inte någon som är bättre på sånt än jag koda ihop en forumfunktion som heter alkospärr? Jag märker att jag får "Tourettes syndrom" när jag har tagit några pilsner och måste skriva skräpposter som den här. Den kunde fungera ungefär såhär: Man klickar på en länk som heter "Jag har tagit några öl" och ditt lösenord blir tillfälligt bannat. Du får ett mail till din registrerade mailadress där du ombeds redovisa kvadratroten ur 47 för att kunna logga in igen. Varje timme låses din behörighet temporärt och du får ånyo ett mail med en annan svår fråga du måste besvara för att kunna posta. Klockan tio dagen efter är din behörighet återställd.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
*lol* Jag tror du precis gav mig ett bra förslag till mitt community
![]() Om inte så kanske det blir färre konton som man behöver återställa dagen efter när folk har raderat sig själva på fyllan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Brukar hålla mig borta från datorn när jag har tagit några öl för mycket, brukar vara säkrast så. Hmmm, kanske borde utveckla ett alkolås som man kopplar till USB porten ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är nästan så att jag funderar på att gå in på helgon igen av sentimentala skäl.
Jag tror faktiskt att det är någon som seriöst har tänkt på detta med alkolås innan förvisso. Du kan väl googla på "alkolås". Själv börjar jag bli för onykter för att hålla inne ctrl + T samtidigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Apropå ämnet:
Igår natt råkade jag ut för ett liknande symtom. Dock inte communityrelaterat. Jag fick för mig att det var dags att radera mina personliga filer på min gamla dator, så att jag vågar låna ut/sälja den nån gång... Jag kopplade in ett extra tangentbord till den gamla datorn, och kopplade in en extra sladd till min TFT-skärm (som jag har till min nya dator). Sen satt jag och växlade mellan datorerna på skärmen och tog bort filer. Efter ett tag märkte jag att det inte gick att ta bort en katalog. Hörde ett pip i högtalarna men inget felmeddelande. Då kom jag på att det ju var fel dators tangentbord jag tryckt delete/enter på. Växlade tillbaka till den nya datorns skärm och såg att jag tagit bort någon kontaktgrupp i MSN Messenger. Då insåg jag att det nog var bäst att låsa den nya datorn innan jag fortsatte... radera filer på den gamla... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Det känns som om det har absolut inget alls med inlägget att göra men det spelar ingen roll :lol:
Det mesta brukar lösa sig när man har sovit på saken. Tyvärr är det bara mest förstoppade konservativa trallgökar här som inte tål skämt så det blir nog inte roligare än så här. Ha det bra! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|