FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Moderata Samlingspartiet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
47 | 50.00% |
Centerpartiet |
1 | 1.06% |
Folkpartiet liberalerna |
7 | 7.45% |
Kristdemokraterna |
2 | 2.13% |
Socialdemokraterna |
15 | 15.96% |
Vänsterpartiet |
5 | 5.32% |
Miljöpartiet de gröna |
4 | 4.26% |
Junilistan |
5 | 5.32% |
Sverigedemokraterna |
6 | 6.38% |
Annat (kommentera) |
2 | 2.13% |
Antal röster: 94. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är det inte något i stil med att 2 personer betalar för 10 i det här landet? (räknat på hela befolkningen)
[edit: måste ge Aidex cred för en jädrans bra text han hittat! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag tror alldeles för många har fördommar om vad SD står för. Jag har aldrig röstat på dem och kommer inte göra det heller, men så pjåkigt program har de inte. Jag har absolut inget emot invandrare, men Sverige har misslyckats totalt med att intregera dem i sammhället. Jag tycker man skall minska på invandringen tills man klarar av att ta hand om dem som redan är här. Och det är precis vad SD står för, stoppa invandringen tills man klarar av att ta emot fler. Plus att SD stödjer småföretagare! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
För att få lite klarhet i det hela. Deras partiprogram har varit rätt mycket i media i flera år bakåt. Men då har man "ändrat" det så det ser mer PK ut. Deras trovärdighet är lika med 0. SD är bara en fas som kommer gå över. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
För är det inte lite så, att röstar man på Sverigedemokraterna är det väl egentligen för att visa att invandrarpolitiken är totalt misslyckad? Invandrarpolitiken har ju gått så snett att man automatiskt blir rasist när man kritiserar den. Sossarna är de största rasisterna i dagens samhälle. Finns inget annat parti som är lika angeläget till att invandrare ska bo på ett visst ställe (läs: förorterna) och sedan göra dem beroende av bidrag. Detta i sin tur har skapat föredomar att invandrare ÄR lata och vill ha massa pengar istället för att jobba. Så är det ju inte, är ju många svenskar som inte vill anställa invandrare efter de förhållanden som sossarna har skapat. I övrigt kan jag dock hålla med om att Sverigedemokraterna är pajasar. Det tycker jag egentligen om alla missnöjespartier. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Aidex, har läst den där förut ett antal gånger. Lika bra varje gång och den speglar det svenska samhället rätt bra. Förmånga svenskar har kapital utomlands, förmånga svenskar har sitt kassaflöde gående utomlands, allt för att de gynnas.
De som tjänar bra inkomst förlorar ca 70% av inkomsterna i skatt. Tänk er, 7 av 10 dagar går till staten. Inte konstigt att man skriver sig utomlands då för 15% skatt. Ingvar kamprad, 4e riskaste i världen har sitt imperium skrivet i Holland och är själv skriven i Schweiz. Familjen Rausing skriven i England. Tänk er vad dessa skulle bidra till statskassan i form av skatt + alla jobb som de medför. Alla i Sverige kan arbeta sig upp i klass-samhället. Alla. De som säger något annat vet inte vad de pratar om. Det finns många vägar. Bara för att vissa tar tag i saker så innebär det inte att de ska bli bestraffade för det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Gissar att du inte är ensamstående med barn... Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Moderaterna vill även minska utbildningsplatserna på högskola/universitet, vilket ytterligare kommer att försvåra för företagen att få tag i välutbildad personal. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Eller du kanske syftar på möjligheterna att starta eget, vilket oftast kräver att man har eget kapital för att bankerna ska vara villiga att låna ut pengar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
T.ex. har du ju kvalificerad yrkesutbildning, såg någon jämförelse mellan sverige och finland. Tror de hade flera gånger om i antal platser då det gäller KY utbildningar. Det är definitivt bättre enligt mig än de flesta utbildningarna på Univ. Och om man vill & har orken och kraften och framförallt motivationen kan man utbilda sig till vad man vill och arbeta sig upp i samhället. Oavsett hur korkad du är. Förresten, ang din sida, som handlar om sjukvården. Jag tror inte det finns ett sämre land då det gäller sjukvården. Visst den håller hög kvalite, men kollar man vad man betalar för så är nog svensk sjukvård sämst på denna planet. Det kan vi tacka sossarna för. Igår kom min far hem från en jour och hade snackat med en överläkare på rönken. Han flyttar till barcelona i sommar, det han tjänar på 2 månader i barcelona motsvarar en svensk lön. Hehe, bra jobbat landstinget. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|