Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Om det hade varit val idag

Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import.
Moderata Samlingspartiet 47 50.00%
Centerpartiet 1 1.06%
Folkpartiet liberalerna 7 7.45%
Kristdemokraterna 2 2.13%
Socialdemokraterna 15 15.96%
Vänsterpartiet 5 5.32%
Miljöpartiet de gröna 4 4.26%
Junilistan 5 5.32%
Sverigedemokraterna 6 6.38%
Annat (kommentera) 2 2.13%
Antal röster: 94. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-09, 20:45 #21
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Roberts avatar

Är det inte något i stil med att 2 personer betalar för 10 i det här landet? (räknat på hela befolkningen)

[edit: måste ge Aidex cred för en jädrans bra text han hittat! ]
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-09, 23:48 #22
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by vco-systems@Mar 8 2006, 21:36
Lite skrämmande att Sverigedemokraterna är tredje största parti
Varför?
Jag tror alldeles för många har fördommar om vad SD står för.

Jag har aldrig röstat på dem och kommer inte göra det heller, men så pjåkigt program har de inte.
Jag har absolut inget emot invandrare, men Sverige har misslyckats totalt med att intregera dem i sammhället.

Jag tycker man skall minska på invandringen tills man klarar av att ta hand om dem som redan är här.

Och det är precis vad SD står för, stoppa invandringen tills man klarar av att ta emot fler.
Plus att SD stödjer småföretagare!
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-10, 02:14 #23
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av Sneaky
Citat:
Ursprungligen postat av vco-systems
Varför?

Jag har aldrig röstat på dem och kommer inte göra det heller, men så pjåkigt program har de inte.
Jag har absolut inget emot invandrare, men Sverige har misslyckats totalt med att intregera dem i sammhället.

Jag tycker man skall minska på invandringen tills man klarar av att ta hand om dem som redan är här.

Och det är precis vad SD står för, stoppa invandringen tills man klarar av att ta emot fler.
Då ska man ha i åtanke att SD´s partiprogram har ändrats oftare än du duschar.
För att få lite klarhet i det hela. Deras partiprogram har varit rätt mycket i media i flera år bakåt.
Men då har man "ändrat" det så det ser mer PK ut. Deras trovärdighet är lika med 0.

SD är bara en fas som kommer gå över.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-10, 06:53 #24
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H
Citat:
Originally posted by -Sneaky@Mar 10 2006, 00:48
Citat:
Ursprungligen postat av vco-systems
Varför?

Då ska man ha i åtanke att SD´s partiprogram har ändrats oftare än du duschar.
För att få lite klarhet i det hela. Deras partiprogram har varit rätt mycket i media i flera år bakåt.
Men då har man "ändrat" det så det ser mer PK ut. Deras trovärdighet är lika med 0.

SD är bara en fas som kommer gå över.
Jag tycker att det är bra att det finns parti som Sverigedemokraterna som är kritiska till Sveriges agerande när det gäller invandringen.
För är det inte lite så, att röstar man på Sverigedemokraterna är det väl egentligen för att visa att invandrarpolitiken är totalt misslyckad?
Invandrarpolitiken har ju gått så snett att man automatiskt blir rasist när man kritiserar den.

Sossarna är de största rasisterna i dagens samhälle. Finns inget annat parti som är lika angeläget till att invandrare ska bo på ett visst ställe (läs: förorterna) och sedan göra dem beroende av bidrag. Detta i sin tur har skapat föredomar att invandrare ÄR lata och vill ha massa pengar istället för att jobba.

Så är det ju inte, är ju många svenskar som inte vill anställa invandrare efter de förhållanden som sossarna har skapat.

I övrigt kan jag dock hålla med om att Sverigedemokraterna är pajasar. Det tycker jag egentligen om alla missnöjespartier.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-10, 13:36 #25
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Aidex, har läst den där förut ett antal gånger. Lika bra varje gång och den speglar det svenska samhället rätt bra. Förmånga svenskar har kapital utomlands, förmånga svenskar har sitt kassaflöde gående utomlands, allt för att de gynnas.

De som tjänar bra inkomst förlorar ca 70% av inkomsterna i skatt.
Tänk er, 7 av 10 dagar går till staten. Inte konstigt att man skriver sig utomlands då för 15% skatt.

Ingvar kamprad, 4e riskaste i världen har sitt imperium skrivet i Holland och är själv skriven i Schweiz. Familjen Rausing skriven i England.
Tänk er vad dessa skulle bidra till statskassan i form av skatt + alla jobb som de medför.

Alla i Sverige kan arbeta sig upp i klass-samhället. Alla. De som säger något annat vet inte vad de pratar om. Det finns många vägar. Bara för att vissa tar tag i saker så innebär det inte att de ska bli bestraffade för det.
Oläst 2006-03-10, 14:23 #26
vco-systemss avatar
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Mycket flitig postare
vco-systemss avatar

Citat:
Originally posted by Sneaky@Mar 8 2006, 23:24
Jag har vart moderat sedan jag inte visste vad politik var.

För ett tag sedan hade jag väldigt lite pengar, blev inte mycket kläder köpta under den tiden om man säger så. Men inte tyckte jag att de som hade pengar skulle betala för mig eller att jag skulle söka bidrag här och där för det.

Nej för tusan, jag ska jobba för mig själv, klara mig själv och vill inte ha allmosor.

Därför tycker jag inte om sossarna nu heller. De som inte vill jobba eller kämpa lite ska inte få pengar för ingenting.

Det betyder dock inte att man ska dra in alla skatter.
De som är sjuka eller på andra sätt inte har en chans att klara sig måste vi ta hand om så klart.
Citat:
För ett tag sedan hade jag väldigt lite pengar, blev inte mycket kläder köpta under den tiden om man säger så. Men inte tyckte jag att de som hade pengar skulle betala för mig eller att jag skulle söka bidrag här och där för det.
Så dåligt med pengar kan du inte ha haft ifall du hade råd att köpa kläder över huvud taget.
Gissar att du inte är ensamstående med barn...
Citat:
Nej för tusan, jag ska jobba för mig själv, klara mig själv och vill inte ha allmosor.

Därför tycker jag inte om sossarna nu heller. De som inte vill jobba eller kämpa lite ska inte få pengar för ingenting.
Det är en väldigt liten minoritet av de arbetslösa som inte vill ha jobb.
vco-systems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-10, 14:28 #27
vco-systemss avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
vco-systemss avatar

Citat:
Originally posted by webbteknik@Mar 9 2006, 21:11
En känsla som jag fått när jag varit ute och pratat med sossar och moderater är att om du är arbetslös så vill sossarna ge dig ett bidrag medans moderaterna vill ge dig ett jobb.
Skulle jag vara arbetslös skulle jag helt klart föredra det senare.
Vad jag vet så är moderaterna (också) en stark anhängare av att det viktigaste är att hålla nere inflationen. Och för att den ska kunna hållas nere så krävs det att en viss del av befolkningen är arbetslös så att inte lönekraven ska bli för stora.

Moderaterna vill även minska utbildningsplatserna på högskola/universitet, vilket ytterligare kommer att försvåra för företagen att få tag i välutbildad personal.
Oläst 2006-03-10, 14:32 #28
vco-systemss avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
vco-systemss avatar

Citat:
Alla i Sverige kan arbeta sig upp i klass-samhället. Alla. De som säger något annat vet inte vad de pratar om. Det finns många vägar. Bara för att vissa tar tag i saker så innebär det inte att de ska bli bestraffade för det.
Möjligheterna skulle minska med en moderat politik där man vill dra ner på möjligheterna att utbilda sig.
Eller du kanske syftar på möjligheterna att starta eget, vilket oftast kräver att man har eget kapital för att bankerna ska vara villiga att låna ut pengar.
Oläst 2006-03-10, 17:40 #29
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by vco-systems@Mar 10 2006, 15:32
Citat:
Möjligheterna skulle minska med en moderat politik där man vill dra ner på möjligheterna att utbilda sig.
Eller du kanske syftar på möjligheterna att starta eget, vilket oftast kräver att man har eget kapital för att bankerna ska vara villiga att låna ut pengar.
Alliansen vill satsa på andra utbildningar som inte är så stort i Sverige.
T.ex. har du ju kvalificerad yrkesutbildning, såg någon jämförelse mellan sverige och finland.
Tror de hade flera gånger om i antal platser då det gäller KY utbildningar. Det är definitivt
bättre enligt mig än de flesta utbildningarna på Univ.

Och om man vill & har orken och kraften och framförallt motivationen kan man utbilda sig
till vad man vill och arbeta sig upp i samhället. Oavsett hur korkad du är.

Förresten, ang din sida, som handlar om sjukvården. Jag tror inte det finns ett sämre
land då det gäller sjukvården. Visst den håller hög kvalite, men kollar man vad man betalar
för så är nog svensk sjukvård sämst på denna planet. Det kan vi tacka sossarna för.

Igår kom min far hem från en jour och hade snackat med en överläkare på rönken.
Han flyttar till barcelona i sommar, det han tjänar på 2 månader i barcelona motsvarar
en svensk lön. Hehe, bra jobbat landstinget.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017