FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Moderata Samlingspartiet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
47 | 50.00% |
Centerpartiet |
1 | 1.06% |
Folkpartiet liberalerna |
7 | 7.45% |
Kristdemokraterna |
2 | 2.13% |
Socialdemokraterna |
15 | 15.96% |
Vänsterpartiet |
5 | 5.32% |
Miljöpartiet de gröna |
4 | 4.26% |
Junilistan |
5 | 5.32% |
Sverigedemokraterna |
6 | 6.38% |
Annat (kommentera) |
2 | 2.13% |
Antal röster: 94. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag röstar på vad som hälst utom Moderaterna brukar jag säga.
![]() I denna omrösning blev det mp men jag vet att jag kommer stå och tveka på valdagen... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kan dock inte låta bli att tänka på familjen Rausing och Kamprad, varför flyttade dom...? 1+1=2 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har vart moderat sedan jag inte visste vad politik var.
För ett tag sedan hade jag väldigt lite pengar, blev inte mycket kläder köpta under den tiden om man säger så. Men inte tyckte jag att de som hade pengar skulle betala för mig eller att jag skulle söka bidrag här och där för det. Nej för tusan, jag ska jobba för mig själv, klara mig själv och vill inte ha allmosor. Därför tycker jag inte om sossarna nu heller. De som inte vill jobba eller kämpa lite ska inte få pengar för ingenting. Det betyder dock inte att man ska dra in alla skatter. De som är sjuka eller på andra sätt inte har en chans att klara sig måste vi ta hand om så klart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det går inte att undvika, men det är bara några få procent av befolkningen som har den kreativitet och mod som gör att resten av befolkningen kan ha ett arbete att gå till varje dag.
Observera att jag defenitivt inte syftar på typ direktörer och styrelseordföranden i t.ex. Vattenfall. Man behöver knappast vara kreativ eller modig för att driva det företaget med vinst. Vad som behövs är bara rätt partibok och kamrater. Dagens riksdagspartier är i stort sätt likadana. Ingen av dem har någon vision. Ingen har något radikalt förslag som kan få mig att höja på ögonbrynen. Skattesystemet skulle behöva en ordentlig omkonstruktion. Ingen har det. De har endast några larviga justeringar här och där som inte kommer att förändra något. Säg något parti som förstår småföretagares problem. De borgliga ylar om hur företagarvänliga de är, men de har inte den minsta gnutta hum om vilka administrativa och byråkratiska problem småföretagare lever med. De har inte den minsta aning om vad som skulle gynna eller skapa förutsättningar för folk att starta, företag och testa sina idéer. Bara en sådan sak som preliminär skatt. Hur många som ska fylla i en F-skatteansökan har inte tänkt: "Hur fasen ska jag kunna betala skatt för inkomster som jag inte ens vet om jag kommer att få eller inte." Nu ska jag inte uppta mer av er tid, för det skulle kunna gå att skriva om detta tills WN inte har något mer utrymme kvar på sin server. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns en gräns för hur mycket en rik och/eller begåvad person klarar av innan han/hon tar sitt pick och pack och flyttar. Som det ser ut i dagens Sverige så är det ett fåtal snuskigt rika personer som bidrar med ganska rejäla summor genom skattesystemet. Tyvärr blir de bara färre och färre.
Jag kom att tänka på den här lilla historien (som jag tog mig friheten att rippa från nätet). Historien grundar sig i Sossarnas argumentation kring att de rika tjänar mest på Moderaternas skattesänkningar. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Det som oroar mig lite är att trots alla skandaler som sossarna har gjort så har de ändå ett högt stöd. Kan någon förklara detta för mig?
På något sätt har sossarna lyckats göra folk beroende av dem. Man hör dagligen myter som att borgarna kraschade Sveriges ekonomi på 90-talet och att om de får makten igen kommer de göra allt för att ta död på Sverige. Tror folk allvarligt att Moderaterna lägger fram förslag (som uppenbarligen 30% i Sverige sympatiserar med) för att sedan tvärvända och göra allt för att förtrycka svenskar? Ni som har röstat på sossarna i den här omröstningen, jag vill gärna veta varför ni vill rösta på dem? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
-- BAH, ta bort det här inlägget, dubbelpost --
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Aidex, klockren historia!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En känsla som jag fått när jag varit ute och pratat med sossar och moderater är att om du är arbetslös så vill sossarna ge dig ett bidrag medans moderaterna vill ge dig ett jobb.
Skulle jag vara arbetslös skulle jag helt klart föredra det senare. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|