FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
dock nästa version vNext kommer nog bli enklare att jobba med |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Precis som du säger handlar det om ett ramverk. PHP är INTE ett ramverk; att göra någon som helst jämförelse ur den aspekten blir därför helt meningslöst.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag jobbar med WCF och WPF just nu, har testat Windows Phone helt kort men var inte så förtjust i det. Får nog testa mer först. Med WPF kör man XAML som formulärdefinitioner. Vilket ska göra formulärjobbet återanvändbart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men man bör nog ha kört i taket med .NET Framework innan man börjar leta efter andra ramverk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]() För mig är fördelen med C# .NET mot PHP främst trådning, kompilering och hård typning. Men det finns gott om cross-plattform språk som konkurrerat länge med samma fördelar och får se sig omkörda flera gånger om ... Så att något stort skulle förändras angående marknadsandelar tror jag inte alls på. Nej, Microsoft får svårt att konkurrera om de inte släpper Webforms fritt också!
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sedan så är det fullt möjligt att multi-tråda PHP via pthreads. ![]() Senast redigerad av jayzee den 2014-11-14 klockan 10:04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
pthreads kommer ju inte utan kostnad. Dels ska du sega ner all PHP nästan 30% pga ZTS-builden sen ska du kompilera det själv och hålla det uppdaterat. Sen är det så lite använt att man helst bör gå igenom och förstå källkoden innan man vågar bygga in sig i det i viktiga produktionsmiljöer. Sen riskerar du att bygga in dig i aktuell PHP-version då dess stöd med framtida versioner förblir osäkert. Mer komplicerade sidoprojekt för PHPs runtime är ju också rätt kända för att vara allt annat än stabila. Opcode caches är ett bra exempel, alla har haft problem med segfaults i edge cases som man måste upptäcka själv och starta om processen.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Att de går ifrån hård typning håller jag inte med om. Sitter man och använder ViewBag får man skylla sig själv, i normala fall använder man sig av en Viewmodel och får därmed allt hårt typat. Tillsammans med DisplayTemplates och EditTemplates blir det riktigt trevliga Views att jobba med. http://www.edandersen.com/2013/05/30...g-and-editing/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
"Min musik är bättre än din"
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tar vi med mer än webben i beaktning är det (äntligen) ett smart sätt att få fler att intressera sig för .NET-plattformen. Som arbetsgivare är det i stort sett omöjligt att få tag på (duktiga) utvecklare på den plattformen.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|