FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Kan det bero på vad du är villig att betala? En orsak kan också vara att högskolorna generellt inriktar sig på Java och det är svårt att hitta någon utbildning som förespråkar .NET. De mer webbinriktade blandar ofta in PHP (och det är egentligen inget vidare språk enligt min uppfattning).
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Förbannat intressant. Suttit och kört .NET i Parallells desktop i några uppdrag ett par år och fullkomligt hatar den miljön. Inte nog med att man avskyr Windows och de ständiga problem som alltid uppstår, allt går väldigt mycket långsammare att utveckla än i Python och PHP. Men om man nu kan köra VS direkt på Macen blir det däremot plötsligt en seriös kandidat att på allvar börja utveckla i.
Vart hittar jag de bästa onlinekurserna i .NET? Pluralsight? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Som du säger, JetBrains är ett alternativ jag gärna kör. Jobbar väldigt mycket i PHPStorm redan nu, kanske rent av kommer .NETStorm inom rimlig framtid ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Rycker man från .Net-utvecklare deras Visual Studio kan de knappt skriva ett Hello World-program.
![]() Skämt åsido så tror jag Go har större chans att ta andelar från det döende Java. Under nästa år borde Revel vara hyfsat produktionsredo. Senast redigerad av Adestro den 2014-11-29 klockan 11:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej Conny,
Du är helt ute och snurrar ![]() Vad man kan läsa om vad Microsoft kokar ihop i sin asp.net 5 (vnext) så har det givetvis inget med wpf att göra då de jobbar mer att unifiera mvc, webapi, web pages samt mot plattformsoberoende och selfhosting exe's, molnstöd mm. Här har du en overview: http://www.asp.net/vnext/overview/as...net-5-overview |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
xaml är ett XML-baserat format på fönsterdefinitionerna, tidigare använde man formatet .frm men i WPF använder man .xaml. Så jag blandar inte ihop wpf med xaml.
Om du anser att Microsoft Visual Studio 2013 Professional är en tredjepartsprogramvara får stå för dig. Microsoft Visual Studio 2015 Professional är i beta1-stadiet och inte släppt som officiell version ännu. Senast redigerad av Conny Westh den 2015-01-07 klockan 07:22 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|