FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Med PHP spenderar jag mer tid för att abstrahera teknisk komplexitet i egengjorda klasser för att hantera sådana här saker. Men samtidigt spenderar jag mindre tid på kompileringar och laddtider med PHP och kan ofta göra saker snabbare , även av anledningen att .NET är väldigt komplext |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
För .NET finns det alltså bara one way or the high way? Man antingen pallar med det, eller inte. När du förresten säger komplext, på vilket sätt tänker du då? Jag undrar då jag funderar på att ta en lättare kurs i det bara för att känna till språket bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
dock nästa version vNext kommer nog bli enklare att jobba med |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Precis som du säger handlar det om ett ramverk. PHP är INTE ett ramverk; att göra någon som helst jämförelse ur den aspekten blir därför helt meningslöst.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Min poäng är att man ska vara medveten om att väljer man PHP med ett eller flera Framework så har man ett eller flera beroenden mot källkod som kanske inte kommer underhållas/buggfixas och ytterligare olika tekniker som utvecklarna måste lära sig .. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Än mindre håller jag med när man lägger till att man med öppna ramverk har ett community och källkod tillgänglig som gör att vem som helst och alla kan hålla liv i projekt som finns stort behov av. Nu verkar ju t o m MS ha förstått poängen med open source så jag förstår inte varför jag behöver argumentera för det i detta sammanhang ![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag jobbar med WCF och WPF just nu, har testat Windows Phone helt kort men var inte så förtjust i det. Får nog testa mer först. Med WPF kör man XAML som formulärdefinitioner. Vilket ska göra formulärjobbet återanvändbart. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hm, nu jämför du ju en plattform för webbutveckling (ASP.NET) och en för desktoputveckling (WPF)? Och även om WPF kommer underhållas många år framöver är det väl ModernUI och WinRT-runtimen som Microsoft kommer pusha hårdast.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vår C#-utvecklade applikationer med grafiskt användargränssnitt funkade klockrent. Man måste bara installera SSL-certifikaten manuellt för att det ska rulla på felfritt. Vi utvecklar applikationerna med C# i Microsoft Visual Studio Professional 2013 (VS). Vi kompilerar projektet i VS till en EXE-fil (och några stödfiler) som vi bara kopierar över till Raspberry Pi med Filezilla (FTP). Sätter exekveringsbiten med kommandot: sudo chmod +x program.exe sen är det bara att köra så det ryker.... Skillnanderna är väl mest att serieportarna heter 'COM8' i Windows-miljön men '/dev/class/gpio/gpio24' i Linux-miljön. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-12-04 klockan 00:44 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|