FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
AndersN - tillåter inte One att du kör utan cache på något sätt om du önskar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
En gång tänkte dom inte ens svara på min supportfråga pga att jag ej var den registrerade ägaren på kontot eller kontatkade från från en adress på den domänen. Spelade ingen roll att jag hade deras kundnummer och kunde uppge vem som stod på kontot osv. Slutade med att kontoägaren fick maila in och förklara att jag jobbade på uppdrag för dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ok tack Anders.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu har jag jobbat med en enkel WP-sajt i 12 timmar på One.com och det började inte så bra med en brist i php.ini för Relevanssi direkt vid aktivering. Förutom det så har det rullat på bra. Det är inte som Oderland eller FS Data men bättre än Binero iaf, när det kommer till upplevd hastighet (många spara sida, inlägg, kategori, fil har det blivit).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
One.com uppgav imorse att de drabbats av en filsystemkrasch som påverkar en del kunder. En halvtimmas downtime har följts av mycket långa svarstider, upp emot en minut.
Jag hörde, av en fågel som satt på en gren, att felet hos One.com berodde på ett intrång. Men det lär ju inte gå att få vare sig bekräftat eller dementerat? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mmm, går segt fortfarande... Supporten sa att de höll på att rensa cache på servern.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
One.com funkar väldigt bra om du vill ha det billigt och inte behöver nyttja så många funktioner men supporten är inget vidare tyvärr :/. Skulle aldrig använda One för ett community/portal med mycket trafik
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Har åter igen en kund som (tyvärr) ligger hos One.
Var i kontakt med supporten förra veckan och bad dem inaktivera x-cache för domänen i fråga, ja visst sa dom, ge det 20 min för att det ska "slå igenom". Kan ju säga att det inte skedde, det är fortfarande 15-20 min delay på uppdateringarna man gör... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fyller på här med Pingdom-statistik för november (för kundsajt på One):
Två avbrott om totalt 25 minuter, 99,92% upptid. Svarstiden anges till 550ms men sånt är ju relativt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|