Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

One.com ett bra alternativ idag eller?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-10-13, 23:03 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
Jag hade på deras Svenska servrar och det gick otroligt segt, hade aldrig sagt det om så inte var fallet för då hade jag aldrig lämnat dem heller

Kan hända att deras Engelska delar är snabbare dock.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-14, 14:52 #2
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
Både One.com och Manufrog.se är långsamma. Rekommenderar www.inleed.se istället. Bättre än många dyra webbhotell..
Är du någon av Manufrogs servrar i US tar det självklart lite tid att komma över "pölen",
men tecknar du dig för ett konto på en server i UK fungerar del väl alldeles utmärkt?
Några Svenska servrar tror jag inte de har?

Dessutom är de alltid lika trevliga när man behöver support, ett sort +

Senast redigerad av SajtXL den 2012-10-14 klockan 14:57
SajtXL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-14, 15:36 #3
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av SajtXL Visa inlägg
Är du någon av Manufrogs servrar i US tar det självklart lite tid att komma över "pölen",
men tecknar du dig för ett konto på en server i UK fungerar del väl alldeles utmärkt?
Några Svenska servrar tror jag inte de har?

Dessutom är de alltid lika trevliga när man behöver support, ett sort +
Står oavsett fast vid att Inleed.se är helt klart bäst. Pröva det. Går riktigt riktigt snabbt.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-14, 16:41 #4
weetabixs avatar
weetabix weetabix är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
weetabix weetabix är inte uppkopplad
Flitig postare
weetabixs avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
Står oavsett fast vid att Inleed.se är helt klart bäst. Pröva det. Går riktigt riktigt snabbt.
Min produktsida med ca 25 requests, externa requests borträknade, laddar på 0.3s från amsterdam med tools.pingdom.com, sidan i din signatur laddar 16 requests på ca 0.7s. Imponerar ju inte stort direkt, men Inleed kanske har andra kvaliteter.
weetabix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-13, 20:34 #5
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
Jag håller med om att one.com suger pga. olika anledningar, men manufrog...? Jag håller inte alls med.
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-13, 22:27 #6
Tompas avatar
Tompa Tompa är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2008
Tompa Tompa är inte uppkopplad
Nykomling
Tompas avatar

Reg.datum: Oct 2008
Jag har kört One.com under tio års tid, mest pga ointresse i att leta efter något alternativ. Det kan man väll se som ett bra betyg för One, eftersom att jag inte haft några större problem med detta webhotell under den här tidsperioden.

Men för ca ett år sedan så började mina tre sidor som ligger på One.com att sega ner sig rejält. Jag har ingen aning om det berodde på One eller om det berodde på mina wordpressinstallationer. Men jag testade då att sätta upp ett account hos Binero och jag blev rejält överraskad då laddningstiden på Bineros hotell halverades efter flytten över till dom. Och då ska det sägas att jag kopierade över hela databasen + wordpressinstalationen med tillhörande uploads till Bineros servrar.

Som sagt, jag har ingen aning om detta berodde på att Binero helt enkelt var ett strå vassare just då, men nu ligger alla mina sidor hos Binero istället för hos One.
Tompa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-13, 23:24 #7
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Jag har kört en av mina större sidor (som jag visserligen sålde nu i somras) hos One sedan 2008 och jag har, mer eller mindre, aldrig haft några problem. Sajten hade vissa lördagar runt 20 000 unika besökare och jag upplevde aldrig att sidan laddades segt.

Jag har bara gott att säga om One!
Legenz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-14, 21:30 #8
ahlberger ahlberger är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2010
ahlberger ahlberger är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2010
En evenemangssida med evenemanget idag har legat nere, nu blir man ordentligt trött på one. Tråkigt för alla som vill kolla resultat etc. Kommer inte rekommendera one igen, den saken är säker
ahlberger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-16, 00:48 #9
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Har haft med One.com att göra ett par gånger den senaste tiden p g a kunduppdrag. Ungefär hälften av gångerna jag skulle göra något med ett One-konto var det struligt, om inte bara väldigt segt så var filservern eller databasservern trasig. Kan tänka mig att One.com spelar i toppligan när det gäller överförsäljning.

Supporten var iaf lätt att komma i kontakt med, dock upptäcke jag brister i den interna kommunikationen hos One.com.

Jag hade problem med att det inte gick att installera plugins inifrån en Wordpress-installation. Felsökte själv och upptäckte att det förmodligen handlade om nätverksproblem då ingen metod för att hämta filer fungerade, blev alltid connection timeout, no route to host eller dyl. Chattade med supporten som skyllde på de plugins som var installerade vid tillfället. Så jag skrev: "Om jag raderar sajten och lägger in en helt ren WP så kommer det alltså fungera som det ska?". "Visst" svarade supportnissen.

Sagt och gjort, men problemet kvarstod. Efter det tog det över ett dygn och en hel del onödigt merarbete och supportärenden fram och tillbaka innan One.com-supporten till slut kläckte ur sig att nätverksproblemet redan var känt av serverteknikerna och att problemet drabbade samtliga av deras kunder.

Uselt säger jag bara. Jag kommer iaf alltid att avråda från One.com.
dannelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-16, 17:51 #10
AndersNs avatar
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
AndersNs avatar

Reg.datum: Dec 2003
Kan inte annat än instämma med föregående talare.
Även jag har några kunder som ligger på One och det strular i 9 av 10 ggr vid uppdateringar.
Värst är deras inställning (cache??) som gör att det tar mellan 10-15 min innan man ser förändringen "live" på sidan.
AndersN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017