FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fyller på här med Pingdom-statistik för november (för kundsajt på One):
Två avbrott om totalt 25 minuter, 99,92% upptid. Svarstiden anges till 550ms men sånt är ju relativt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Medlem
|
Det framgår inte om avbrotten är inom deras servicefönster eller om det är oplanerade avbrott. Jag hoppas att dom patchar sina maskiner någon gång iallfall.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kanske lite OT, men går ju till och med patcha kernel live utan avbrott. Så i grunden bör sådana saker ge 0% nertid till enstaka minuter totalt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Medlem
|
Vissa saker kan ju gå fort t.ex. i linux men ska man t.ex. patcha firmware på en san lösning kan det ju vara en lite mer komplex manöver särskilt med tanke på att man kan behöva säkra upp för att backa tillbaka om något går snett. Patcha en exchangeserver kan ju ta en timme ibland.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Samma sak med sitt nät, det bygger man med så att man kan uppgradera utan avbrott alls. Kör man Windows skit får man räkna med att det ingår så mycket nertid som möjligt då produkterna är byggda erbjuda det typ. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|