Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

One.com ett bra alternativ idag eller?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-10-13, 22:06 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Fast enligt http://www.webhosting-performance.com är one.com snabbare än både Binero och andra bättre webbhotell så den jämförelsen kan man nog ta med en stor nypa salt.
Hehe, säger han som har länkat till sidan oräkneliga gånger bara för att göra indirekt reklam för sitt eget webbhotell Nu håller jag visserligen med dig.

En bekant körde en rätt populär sajt (ca 2000 unika per dag) på One.com för några år sedan. Den var snabbare än många sajter på större webbhotell och nertiden var mycket låg. Råd om webbhotell blir väldigt subjektiva. Ett webbhotell kan fungera utmärkt för en person medan det strular rejält för en annan. Idag erbjuder många webbhotell testkonton så det är en bra idé att pröva på och se om det verkar passa för just dig. Alla har olika krav och olika uppfattningar om hur en bra kontrollpanel ska se ut.

För att återgå till den ursprungliga frågeställningen så anser jag att One.com är ett utmärkt hobby- eller miniprojekt-alternativ men inte mycket mer. Med det sagt så är de betydligt bättre idag än vad de var i början.
Oläst 2012-10-13, 22:23 #12
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Hehe, säger han som har länkat till sidan oräkneliga gånger bara för att göra indirekt reklam för sitt eget webbhotell
Du blandar ihop sidorna, det är http://www.webhosting-benchmark.com/rank jag brukar rekommendera
Men att någon utöver dig skulle tro att det är behovet att föra fram egenreklam som är motivet, är inte speciellt troligt eftersom EgenSajt har alltid legat på runt 5:e 6:e platsen, och att vi skulle förvänta oss nya kunder när jag har tipsat om denna ändå rätt bra listan på många bra webbhotell skulle jag tro att det inte är någon utöver dig som tror heller.

Senast redigerad av Danielos den 2012-10-13 klockan 22:36
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-13, 22:27 #13
Tompas avatar
Tompa Tompa är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2008
Tompa Tompa är inte uppkopplad
Nykomling
Tompas avatar

Reg.datum: Oct 2008
Jag har kört One.com under tio års tid, mest pga ointresse i att leta efter något alternativ. Det kan man väll se som ett bra betyg för One, eftersom att jag inte haft några större problem med detta webhotell under den här tidsperioden.

Men för ca ett år sedan så började mina tre sidor som ligger på One.com att sega ner sig rejält. Jag har ingen aning om det berodde på One eller om det berodde på mina wordpressinstallationer. Men jag testade då att sätta upp ett account hos Binero och jag blev rejält överraskad då laddningstiden på Bineros hotell halverades efter flytten över till dom. Och då ska det sägas att jag kopierade över hela databasen + wordpressinstalationen med tillhörande uploads till Bineros servrar.

Som sagt, jag har ingen aning om detta berodde på att Binero helt enkelt var ett strå vassare just då, men nu ligger alla mina sidor hos Binero istället för hos One.
Tompa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-13, 23:03 #14
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
Jag hade på deras Svenska servrar och det gick otroligt segt, hade aldrig sagt det om så inte var fallet för då hade jag aldrig lämnat dem heller

Kan hända att deras Engelska delar är snabbare dock.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-13, 23:24 #15
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Jag har kört en av mina större sidor (som jag visserligen sålde nu i somras) hos One sedan 2008 och jag har, mer eller mindre, aldrig haft några problem. Sajten hade vissa lördagar runt 20 000 unika besökare och jag upplevde aldrig att sidan laddades segt.

Jag har bara gott att säga om One!
Legenz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-13, 23:31 #16
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Du blandar ihop sidorna, det är http://www.webhosting-benchmark.com/rank jag brukar rekommendera
Men att någon utöver dig skulle tro att det är behovet att föra fram egenreklam som är motivet, är inte speciellt troligt eftersom EgenSajt har alltid legat på runt 5:e 6:e platsen, och att vi skulle förvänta oss nya kunder när jag har tipsat om denna ändå rätt bra listan på många bra webbhotell skulle jag tro att det inte är någon utöver dig som tror heller.
Oj, jag utgick från att allt var som vanligt Kul med lite nya liknande sidor så man kan jämföra resultaten. Det finns som tidigare påpekats emellertid rejäla brister med den typen av test vilket gör dom ganska så intetsägande.

Hur som helst så var kommentarerna kring One.com det viktiga i inlägget.

Vad gäller supporten hos One.com så har de för övrigt mycket bra svarstider numera jämfört med tidigare, betydligt bättre än många dyrare alternativ. Eller numera..., det var i och för sig några månader sedan jag testade senast.

Det viktiga är nog egentligen ansvarsfrågan. Handlar det om egna projekt som inte är superambitiösa så kan man definitivt pröva på One.com om man är ute efter ett billigt, fungerande alternativ. Däremot skulle jag vara betydligt mer restriktiv om det gällde kunder.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-10-13 klockan 23:36
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-14, 02:01 #17
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Flitig postare

Kanske inget bra alternativ just i dag... mina 5 domäner där är nere just nu...

Men i övrigt är jag nöjd med dem. Supporten ger svar och hjälp dygnet om snabbt. Och sällan det har strulat för mig iallafall.

edit: Vad som är värre dock är att nån av dem svarar men visar blankt :S
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-14, 13:27 #18
Flitig postare

Flitig postare

Allt verkar ok igen där nu
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-14, 14:01 #19
Slacker Slacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Slacker Slacker är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Min sajt var nere 5-6 timmar i natt, men så långa avbrott är sällsynta med One.com, som jag tycker är ett bra och prisvärt webbhotell. Störst i Norden borde de ju också vara med nästan 1 miljon kunder.

Här kan ni läsa om nattens avbrott:

https://www.one.com/sv/info/profil
Slacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-14, 14:09 #20
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker Visa inlägg
Min sajt var nere 5-6 timmar i natt, men så långa avbrott är sällsynta med One.com, som jag tycker är ett bra och prisvärt webbhotell. Störst i Norden borde de ju också vara med nästan 1 miljon kunder.

Här kan ni läsa om nattens avbrott:

https://www.one.com/sv/info/profil
Enligt deras uppgifter verkar alla vara utsatta. Men min pingdom har bara rapporterat 10 minuters nergång 03.20. Jag är helnöjd med One..
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017