FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Mina sidor på one går riktigt bra, laddas snabbt och har bara strulat en gång, och då visste jag om det eftersom one mejlade dagen innan och meddelade.
Hade one haft så man kunde ha fler domäner på samma hade jag utan tvekan kört mina sidor där. Deras stämpel om sega och kassa är enligt mig borta för länge sedan. Jag skulle tom vilja påstå att deras support är fan så mycket bättre än många svenska webbhotell.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() En bekant körde en rätt populär sajt (ca 2000 unika per dag) på One.com för några år sedan. Den var snabbare än många sajter på större webbhotell och nertiden var mycket låg. Råd om webbhotell blir väldigt subjektiva. Ett webbhotell kan fungera utmärkt för en person medan det strular rejält för en annan. Idag erbjuder många webbhotell testkonton så det är en bra idé att pröva på och se om det verkar passa för just dig. Alla har olika krav och olika uppfattningar om hur en bra kontrollpanel ska se ut. För att återgå till den ursprungliga frågeställningen så anser jag att One.com är ett utmärkt hobby- eller miniprojekt-alternativ men inte mycket mer. Med det sagt så är de betydligt bättre idag än vad de var i början.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Men att någon utöver dig skulle tro att det är behovet att föra fram egenreklam som är motivet, är inte speciellt troligt eftersom EgenSajt har alltid legat på runt 5:e 6:e platsen, och att vi skulle förvänta oss nya kunder när jag har tipsat om denna ändå rätt bra listan på många bra webbhotell skulle jag tro att det inte är någon utöver dig som tror heller. Senast redigerad av Danielos den 2012-10-13 klockan 22:36 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Hur som helst så var kommentarerna kring One.com det viktiga i inlägget. Vad gäller supporten hos One.com så har de för övrigt mycket bra svarstider numera jämfört med tidigare, betydligt bättre än många dyrare alternativ. Eller numera..., det var i och för sig några månader sedan jag testade senast. Det viktiga är nog egentligen ansvarsfrågan. Handlar det om egna projekt som inte är superambitiösa så kan man definitivt pröva på One.com om man är ute efter ett billigt, fungerande alternativ. Däremot skulle jag vara betydligt mer restriktiv om det gällde kunder.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-10-13 klockan 23:36 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske inget bra alternativ just i dag... mina 5 domäner där är nere just nu...
Men i övrigt är jag nöjd med dem. Supporten ger svar och hjälp dygnet om snabbt. Och sällan det har strulat för mig iallafall. edit: Vad som är värre dock är att nån av dem svarar men visar blankt :S |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Allt verkar ok igen där nu
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
I det aktuella fallet så är det inte en trafiktung sajt. Däremot är verksamheten sådan att en slö hemsida som kanske inte funkar, inte förtroendeingivande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har några domäner där och tyvärr beror nog nöjdheten på om siten hamnar på deras nya servrar eller de lite äldre. De äldre funkar snabbt och fint. Däremot har iallafall jag haft en del problem med de nyare (t.ex att jag laddar upp nya filer via ftp och sen tar det lååång tid innan resultat poppar fram). Kan dock vara fixat nu, har inte rört någon av dem jag hade problem med på länge...
Men detta kan iallafall förklara varför det finns så olika svar här... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|