FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Helix,
Självklart måste man jämföra motsvarande prestanda mot varandra. Det gör jag och har kommit fram till detta. Vad andra tycker är deras ensak.
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
|
Citat:
Du får gärna utveckla detta och ge exempel på businessmodeller du har jämfört din Mac med? Hur har du jämfört, då businessmodeller oftast inte finns hos några återförsäljare direkt, inte i Thailand heller, då man oftast kränger det billigaste segmentet utav de kända märken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hmmm,
Vadå de? Vi har krängt några hundra datorer till kunder via vår datashop och om du inte tror jag har ett hum om vad som finns på marknaden här (och att det faktiskt finns kunder som efterfrågar specialbeställda kvalitetsburkar från Sony, Lenovo och Toshiba etc), så är det inte mycket jag kan göra. Jag har haft några PC med (för den tiden) hög prestanda, jag med. Jag LOVAR! ;-)
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Som sagt,
Självklart måste man jämföra motsvarande prestanda mot varandra. För mig är det skärmarna, tangentborden, kvalitén och Mac OS som är mest avgörande varför jag hellre köper en Mac än en motsvarande Sony VAIO eller en bra Lenovo för samma slantar. Att andra tycker annorlunda är väl bara sunt och en jäkla tur (prisnivån + någorlunda sund konkurrenssituation etc).
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2012-09-10 klockan 18:09 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som de flesta andra "Mac vs PC"-trådar spårar den ur, och jag känner mig delvis skyldig. "Kvalite och livslängd" används som sagt som argument för mac, även av mig, och som motargument används "Den är ju dubbelt så dyr", och detta är sant när man jämför de "billigaste" macarna mot de billigaste pcarna. Det är som att jämföra äpplen och päron (eller äpplen mot russin).
Jag kan erkänna att jag aldrig använt en high-end PC. Har bara hållt mig i "siba-sortimentet" för att citera tidigare inlägg. Har dock installerat några "mellanklass-pc" åt kunder och de känns faktiskt ok. Den stora fördelen, och argument som håller bättre är operativsystemet. Mac OS X är baserat på Unix (som inte är gratis) men har ett egenutvecklat grafiskt interface som är svårslaget. Det är intuitivt, dvs. enkelt att använda. Man behöver inte "lära sig" använda systemet. Jag brukar säga till en inbiten windows-användare att "glöm allt du lärt dig, och titta på skärmen så hittar du". Innan jag började använda mac hade jag använt windows i många år och tyckte att det var lite bökigt i början, eftersom man var van vid det "omständiga" windows. Jag jobbar lika effektivt på mac och windows men gillar macen bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
|
Jag valde Mac för att ha samma miljö som mina kollegor, och bytet passade jag på att göra när Windows 7 gav upp och kraschade.
Tidigare har jag använt "high-end business modeller" och den som fick mig att ge upp PC-världen var en medelklassad laptop från Dell. Plastig som satan, strulade ofta både hårdvara och windows-installationen, tills den en dag gav upp helt. Min snart 7 år gamla Dell-laptop i deras business-serie står fortfarande på skrivbordet här hemma och används av min sambo, dock mer som en stationär dator eftersom batteriet är väck. Funkar dock klockrent! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|