FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kör mac eftersom:
1. Photoshop funkar bättre.. 2. CodeKit funkar bara på mac ( verktyg för LESS för css och javascript ) självfallet går det mesta att lösa på en PC.. Är väll lite som bilar... antingen kan man köra en ful bil ( PC ). eller så kör man en modern bil ( MAC ) ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skulle aldrig över min döda kropp gå över till Mac/OSX. För mig är det rena blåsningen. Du betalar såna sjuka överpriser för äpplet och den "otroligt fina silvriga" färgen. Påstå inte att ni betalar för OSX för det är Unix, då kan ni lika väl sätta er framför Unix och knåpa, GRATIS.
Att Man jobbar mer effektivt kan man ju aldrig säga som argument, det är helt från person till person, inte från OSX till Windows eller vise versa. Sen att OSX inte kan få virus/trojaner, hahahaha. Bara där börjar jag undra över Mac användares faktiska datorkompetens när de används som ett gott argument till varför en Mac har införskaffats. MEN! Smaken är som tur som baken. "MacAttacked" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Vad jag vet fungerar förövrigt Adobes produkter fint under Unix. Senast redigerad av ninza den 2012-09-10 klockan 15:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Givetvis är det helt möjligt att man kan få virus, trojaner och annat skit i OS X med, men det är så pass sällsynt att man än så länge inte behöver se det som ett hot och köpa antivirusprogram det första man gör. Är man dessutom förnuftig när man använder sin dator klarar man sig utan i tom. Windows. Jag har inte fått något skit i min Dell hittils. Kör Microsoft Security Essentials.
Skulle jag inte ha en Mac och kunna köra OS X skulle jag nog föredra en linux-dist, men allt fungerar så mycket enklare i OS X och man slipper krångla för det mesta, till skillnad från Linux. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som de flesta andra "Mac vs PC"-trådar spårar den ur, och jag känner mig delvis skyldig. "Kvalite och livslängd" används som sagt som argument för mac, även av mig, och som motargument används "Den är ju dubbelt så dyr", och detta är sant när man jämför de "billigaste" macarna mot de billigaste pcarna. Det är som att jämföra äpplen och päron (eller äpplen mot russin).
Jag kan erkänna att jag aldrig använt en high-end PC. Har bara hållt mig i "siba-sortimentet" för att citera tidigare inlägg. Har dock installerat några "mellanklass-pc" åt kunder och de känns faktiskt ok. Den stora fördelen, och argument som håller bättre är operativsystemet. Mac OS X är baserat på Unix (som inte är gratis) men har ett egenutvecklat grafiskt interface som är svårslaget. Det är intuitivt, dvs. enkelt att använda. Man behöver inte "lära sig" använda systemet. Jag brukar säga till en inbiten windows-användare att "glöm allt du lärt dig, och titta på skärmen så hittar du". Innan jag började använda mac hade jag använt windows i många år och tyckte att det var lite bökigt i början, eftersom man var van vid det "omständiga" windows. Jag jobbar lika effektivt på mac och windows men gillar macen bättre. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|