FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det mesta kan göras remote idag så akuta ärenden skall inte ta så lång tid och bör generera många nöjda kunder.
Har man dock inte så väl fungerande it miljö så blir det många sömnlösa nätter för jouren ;-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Tex så har jag blivit väckt mitt i natten av en kund som ringde akut för att hans mail inte fungerade, efter att ha masat mig ur sängen och kollat så visade det sig att han missat domänförnyelsen hos SE-Direkt, jag blev iaf inte glad.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ang SE-Direkt exemplet så var det endast ett extremfall för att visa att alla personer inte förstår vad ordet akut betyder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
IT-miljön är nog inte det som orsakar flest joursamtal, det är kunder som exempelvis tycker att ett glömt lösenord är ett driftproblem och något som jouren ska åtgärda.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Ser man till LAS så kan 1 samtal på 1min kosta företaget massa timmar och extra personal.
Du måste vara ett riktigt stort företag för ha råd med 24/7 personal vakna på plats, och då får man ju även räkna på att tjänsten + SLA avtalet är betydligt dyrare med. Det går ju åt en hel del heltidsanställa för klara ha en person vaken 24/7 om man ska följa LAS. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sen så hade vi en spännande lösning så att vi kom runt att ha 2 anställda som jobbade på nätterna, nämligen genom att ha kontaktsamtal till en extern larmcentral (securitas) och typ "pingade" att vi levde, om vi inte hörde av oss så fick vi ett samtal. Tydligen så räcker det för att komma runt att man måste vara två på nätterna, men man var ju liiiiiiiite irriterad när det visade sig att konkurrenten alltid satt två, för inte fan var det rolig att sitta ensam på kontoret mellan 23 och 07.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Samarbete mellan bolag kanske skulle kunna vara ett bra sätt att nå en högre, upplevd, tillgänglighet.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|