FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nej de dumma är de som tror att man får tillgång till ett journummer utan att man har betalat för den tjänsten. Du kan inte betala för support kontorstid och kräva/förvänta dig 24/7, det är väl ändå uppenbart.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag syftar på att man får möjlighet via webbsidan att betala. Även om klockan är 23.00, att via kortbetalning få iväg en betalning och på så sätt få tillgång till ett journummer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Du har nog fortfarande inte förstått förhållandet mellan jour och kostnader. Att ha en jour kostar massor med pengar och att inte se till att man på regelbunden basis får in de pengarna är inte ekonomiskt för fem öre. Därför finns det hos de allra flesta endast löpande avtal som ger tillgång till ett journummer och inte pay-by-incident.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Andra problemet är LAS, om man har sovande jour/beredskap så är avtalet i regel att dom ska ha betalt övertid + betalt för minst antal timmar. Så även om det kanske tar 1 min så kan det bli flera timmars ersättning till personen med. Sedan finns det ju regler hur många timmar dom får jobba innan dom måste ha ledigt etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Bara så att du vet, jag vet nog hur frustrerad du kände dig och jag har suttit i samma situation själv. Vi har bara kommit till olika slutsatser. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
ITStaden har hur som helst skött det här snyggt. De hade bemannad personal via e-post som löste mitt problem snabbt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
För att ett företag skall kunna erbjuda jour så måste det betala sig, löpande. Man kan inte ha dygnet-runt personal där betalningsmodellen bygger på pay-per-incident. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men nu hjälpte de mig via mail väldigt fort. Men om man kan hitta en lösning på det här problemet och att det är ekonomiskt försvarbart så tycker jag att man ska lösa det helt enkelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |