FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3.04% |
Miljöpartiet (MP) |
14 | 6.09% |
Socialdemokraterna (S) |
15 | 6.52% |
Centerpartiet (C) |
17 | 7.39% |
Folkpartiet (FP) |
8 | 3.48% |
Kristdemokraterna (KD) |
9 | 3.91% |
Moderaterna (M) |
100 | 43.48% |
Piratpartiet (PP) |
22 | 9.57% |
Sverigedemokraterna (SD) |
31 | 13.48% |
Annat |
7 | 3.04% |
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
tartareandesire: Nu ska jag leka djävulens advokat. Hur många av de som kastar sten på ambulanser har invandrarbakgrund och hur många har inte det tror du?
Det är inte så enkelt som att skrika rasism eller oförstånd. Det här är hårda fakta och det värsta man kan göra är att ignorera problemet och kalla alla som tar upp det för rasister eller korkade (oförstånd). Vi har ett problem (se tidigare inlägg) och så länge det inte tas på allvar så kommer SD att vinna mark. Jag kan mycket väl förstå varför man röstar på SD, det betyder inte att jag gillar det men som jag ser det så handlar valet i stort om att välja mellan pest eller kolera och då finns det en del som föredrar att välja en annan men likvärdig sjukdom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-15 klockan 13:39 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-15 klockan 14:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
rhuse: Ja och NyD fick de andra riksdagspartierna att se över sin inställning till NyD:s valfrågor som de innan ignorerat. Sen åkte NyD ut i nästa val och försvann. Eller drömde jag det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Och under fyra år hade vi en handlingsförlamad regering som än i dag dras upp av de rödgröna som ett exempel på när Sverige gick väldigt dåligt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Jag anser inte att den var handlingsförlamad däremot väldigt obenägen att samarbeta pga. blocktänkande. Du menar väl inte att S alltid har regerat i majoritet? Att skylla på att man satt i minoritet är dålig stil då S har haft samma problem eller har du glömt att S fick lov att flörta med centern i en period. Den regeringen fick inte heller mycket gjort pga. svårigheter att samarbeta så den matchen blir minst sagt oavgjord.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Såg att du gjort tillägg i ditt inlägg. Jämförelsen är inte banal, den är väldigt skev.
I praktiken säger du, tja det är svårt att både bevisa och motbevisa. Det jag däremot kan bevisa är att män särbehandlas negativt, bara att läsa innantill. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det har lämnats flera rapporter de senaste åren som tar upp just det. När du talar om att män särbehandlas så är det bara vissa typer av brott förmodar jag?
![]() |
Svara |
|
|