FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Nykomling
|
Par timmar har ju varit out of memory sen Fredags o proinet har ingen support under helger 9-16 mån - fre om ens då... (Den funkar iaf inte) byte blir det för mig med Sämsta supporten någonsin.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det nya OS:et har verkligen löst alla problem.. :lol: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Nu driver inte jag webbhotell, men jobbar med internetbank på vardagarna och inte sjutton kan man säga där att vi jobbar inte på nätter om den skulle gå ner. Även om det inte finns kundsupport dygnet runt så finns det folk som kallas in och ser till att internetbanken fungerar igen!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag bytte redan förra gången det strulade, och jag är förvånad över att så många stannade kvar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Suck, suck, suck! Vad ska jag säga mer om Proinet. Jo, jag tycker synd om dem, men det räcker inte direkt. Undrar om de tycker synd om några kunder eller ser de bara kunderna som ena jobbiga typer bara.
Så fort jag kommer åt de databaser jag har hos dem så flyttas allt från dem. Just nu går det inte att göra så mycket så länge de hållar kundernas databaser mer eller mindre som gisslan. Och ni som hela tiden ska lägga inlägg av typ "man får vad man betalar för", sluta med det för det argumenten håller inte. Det ingår i affärsmodellen var prissättningen ska ligga. Lågt pris - många kunder. Det ska generera tillräckligt med pengar att hålla med både teknik och kompetent personal. Tills antalet kunder finns, får man låna upp pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dock händer det rätt ofta att det inte är fallet. I proinets fall så gjorde de ett misstag att inte uppdatera kernel i tid, men att bara slänga upp databaser i all haffs tror jag inte går. Att det skulle vara nån slags gisslantagande av databaser är bara befängt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
men jag tror vi båda kan hålla med om att det inte tar SÅHÄR lång tid att få en mysql server igång och ladda upp en backup på den...
om dom har cpanel backups på kontona så finns ju sql filerna där i.. dom kunde göra dessa tillgängliga för folk. Ge kunderna sin backup fil kan också vara bra.. och det där med gisslan. Det är nog så det känns för dom som sitter helt förlamade utan sina databaser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tror isåfall att man får vänta på att ProInet ger svar istället för att spekulera.
Man kan räkna med att de lokala backuperna på lokala systemen inte går att lita på. cpanel backup på samma system är ju värdelöst ifall en hacker varit där och kör en shred på allt. Man får förlita sig på remotebackuppen då. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|