FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Medlem
|
Själv har jag ingenting kvar på Proinet, förutom en kunds webbplats, men vi håller på och flyttar den.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Att Proinet blev hackat kan jag leva med och ha förståelse för, men vad som har hänt efter det datumet är det inte mycket att hurra för.
Tydligen är det inge som får tillgång till sina databaser via cpanel. Enligt deras forum har det lagt en annan länk för inloggning till databaserna, men den länken leder bara till en tom sida. I deras forum så utrycker sig personalen typ "ni som nödvändigtvis måste har tillgång till era databaser". Ja, det är väl klart att alla vill ha tillgång till dem. Det går inte heller att köra "CREATE TEMPORARY TABLE" längre. FTP:n går trögt för att den inte kan köras i "passive transfers". Jag har suttit i telefon i 45 minuter nu utan svar från deras support och samtalet blev precis bortkopplat. Finns det verkligen någon som seriöst funderar på att vara kund hos Proinet längre? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag var också in och kikade i deras forum och blev förvånad över attityden från de som skrev där. Inlägg som "Men lugna er, vi kan väl inte jobba dygnet runt" gjorde mig riktigt irriterad. Om de inte kan jobba dygnet runt får de väl hyra in mer personal.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har redan bytt webhotell.
Vil ha domänen kvar där dock. Tycker synd om Proinet, dom har och vill forlora en hel del kunder. Skulle ligga kvar där om det inte var så mycket brist på information. Dom svarar inte hellre på sin egen driftsida. Det är många som har rapporterad en fel på sql databaserna just nu, men inget värkar hända. Och om dom gör nåt så vet man ju inte det hellre. Urdårlig och tråkigt. Kan ju inte ta så lång tid att ha et lite meddelande som säger "oops fel vid nånting, det innebär: bla bla bla". Neh glad jag har bytt, men hoppas att ni som ligger kvar inte blir hackad igen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Fredrik S: Jag tycker inte att det är för mycket begärt att de ser till att den skräpiga tjänsten man betalat för, fungerar. Om det stod på Proinets hemsida att man abbonerar på en tjänst som inte fungerar så skulle det naturligtsvis ha varit en annan sak.
Om de inte kan sköta den tjänst som de utlovat, till den prissättningen de har, så får de väl helt enkelt höja priset så att de kan tillhandahålla den servicen som de lovat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Pro-i-hack-net |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
kan förvänta sig av ett seriöst företag. Det är tragiskt att de har blivit hackade, men det de själva har gjort i samband med sabotaget och efter det är snudd på ännu mera tragiskt. Det visar att de inte har gjort tillräckligt med förebyggande arbete och de har tyvärr inte lärt tillräckligt av det som hände i höstas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
inte sedan ett par timmar tillbaka. Där försvann min sista gnutta tålamod. |
||