FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är inte på det viset att mysql-databaserna inte är uppsata. De rullar på och kan accessas från scripten på respektive hemsida. Det funkar bra.
Problemet är att det inte går att accessa dem via phpMyAdmin i cpanel. I cpanel visas att det inte finns någon databas på kontot. Nu har Proinet i och för sig lagt ut ett skript i sitt forum och genom det går det att få en dump av önskad databas. Det medför i alla fall att man kan flytta sin hemsida till ett annat webbhotell. Men de som behöver komma in i sina databaser av administrativa skäl sitter som fån. Det ska tydligen gå att accessa dem remote. Jag har inte testat det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Så problemet är helt enkelt att phpmyadmin inte funkar , dvs kopplingen mellan cpanel och phpmyadmin är nere?
Enkel lösning.. lägg upp en phpmyadmin på egna kontot? Logga in via det om du har access via script som vanligt i övrigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tänk vad enkelt det skulle vara om Proinet hade lagt upp i sitt eget forum en fil med skriptet för phpMyAdmin och ett förslag att lägga det i en katalog på den egna hemsidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag har haft ett fungerande phpMyAdmin på min sida som var snabbare än cPanelens tidigare. Nu efter alla olyckor de tre senaste veckorna så funkar inte någon av dom längre. Men prova gärna att installer phpMyAdmin på er hemsida och se vad som händer! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det finns en anledning varför det flesta webhotell väljer freebsd framför Linux. Tom linux.se körs på FreeBSD. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Självklart finns det anledningar till att vissa kör det ena eller det andra, men jag tvivlar på att det brukar vara den anledning du insinuerar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Medlem
|
[quote]Originally posted by klein@Mar 3 2008, 10:51
Citat:
Linux och FreeBSD har helt olika arkitekturer, trots likheterna. Sedan kan man tycka att vissa distros är bättre lämpade för serverinstallationer än andra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
||||
Flitig postare
|
[QUOTE=klein,Mar 3 2008, 10:51]
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Och säkerhet i linux/freeBSD/windows etc beror till största delen på vad det är för tomte som satt upp och administrerar miljön.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|