FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har svårt att se hur Proinets totala inkompetens till att driva sitt företag skulle på något sätt försvinna bara för att de byter från linux till något annat. Eller följer det med en magisk fe i FreeBSD-installationerna som tar backups varje dag?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men dom minskar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
åka dit? Om man har en ordentlig brandvägg och säkrar upp en Linux-server efter konstens alla regler, så borde väl inte en bugg i kernel kunna utnyttjas på detta sätt? Eller är jag bara naiv? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Personligen tycker jag inte man ska ge kunder shell-access, allt går att lösa ändå. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Att säkra upp alla konton i jail är tidskrävande och passar t.ex. inte många kontrollpaneler. Dessutom så räcker det att nån scriptkiddie har access och bara väntar på en ny 0-day för att problem ska uppstå. FreeBSD anses säkrare för att det är mindre scriptkiddies som är inriktade på det. Men om antalet användare ökar av FreeBSD (Mac OSX t.ex.) ser vi samma problematik. Det finns säkerhetsproblem i allt. Det man får göra är att begränsa risk för skadeverkningar . Backup dagligen, system redo att tas i drift med mera. Tyvärr får det som följd att man har minskad frihet för kunden, dvs, inget shell om man ska kunna öka säkerhet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Visst kan det vara trevligt med shellaccess men om man prompt måste ha det kanske det är bättre att titta på serverlösningar; alltifrån VPS till en egen datahall
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur många erbjuder en managed server? Och vad skulle det kosta? Som webbutvecklare så har jag viss koll på serversidan men den räcker verkligen inte till att säkra en webbserver. Drömmen vore ju att ha råd med en egen webbserver där bara mina egna kunder ligger och som någon som kan webbserverbiten sköter... Men det förblir väl en dröm. Jag antar att det behövs några hundra kunder för att det ska gå runt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
|||
|
Citat:
Normalt behövs rätt lite underhåll per månad när allt är uppsatt rätt. |