Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad hände efter Proinet?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-28, 13:49 #21
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Originally posted by christi@n@Feb 28 2008, 14:43
Jag har just nu en del hos Proinet och en del hos Binero. Jag tycker däremot att Bineros kontrollpanel är skitbra. Framförallt så går den 5 gånger så snabbt mot Proinet, så man slipper vänta ihjäl sig på alla ändringar man gör. Hanteringen av flera domäner fungerar också bättre och är mer logisk. Med tanke på att det kommer en uppgradering så kan det ju bli hur bra som helst.
Håller med dig, de verkar inte lika låsta vid det gamla som Loopia.
Oläst 2008-02-28, 14:45 #22
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Jag föredrar också Bineros kontrollpanel, den känns betydligt mera logisk och lättöverskådlig än Proinets cPanel-träsk.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-28, 22:18 #23
EmilF EmilF är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2007
EmilF EmilF är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2007
Well, jag var på Binero innan jag bytte till Proinet. Omedelbart fick jag problem med det mesta och blev halvt galen på att kontrollpanelen var så otroligt långsam. Det slutade med att jag mailade Binero och drog tillbaka min uppsägning.

Älskar Binero, sidorna fungerar bra (snabbt) och kontrollpanelen är en fröjd att använda. Bäst av allt är supporten som alltid varit snabb och trevlig. Bloggen är guld värd, det känns som att man får en helt annan närhet till människorna bakom Binero och det verkar vara toppen folk.

Med det sagt tycker jag att hackerattackerna mot Proinet är för jävliga. Visst, de har uppenbarligen inte haft vidare bra skydd och man blir så in i helvete förbannad på att de gång efter gång vägrar att informera sina kunder ordentligt. De skulle tjäna så mycket på att ha någon sida externt där de skriver nån rad varje timme när det händer något så man vet vad som händer. Men att som "hacker" gå in och bara satsa på att förstöra för alla inblandade är så otroligt svinigt, jag hoppas verkligen de åker på en käftsmäll av farbror blå.
EmilF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-29, 07:43 #24
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Jag har ett ÅF-konto hos Proinet och kommer att byta. Just nu sitter jag och försöker putta upp lite filer via FTP:n men det är totalt hopplöst. Det tar typ 5 minuter att skicka iväg en fil eller att byta mapp på servern.

Databaserna finns inte på kontona. De fungerar men de existerar inte på några konton. Jag har därför suttit i telefon i snart 30 minuter i väntan på att någon ska svara hos Proinet.

Nu har jag inga kunder på mitt ÅF-konto och det är inte heller avsett för det. Däremot har jag en sajt som jag sålde den 1 februari och den köparen är inte så glad just nu. Jag gjorde en del modifikationer av filer i samband med övertagandet av sajten, men nu har ju Proinet lagt på den gamla versionen som jag fösöker att modifiera igen. Suck! Det känns verkligen hopplöst.

Oderland ser ut att ha ett ÅF-konto som kan passa mig. Det kan luta åt att jag öppnar ett konto hos dem. Men just nu är Proinet rena skämtet måste jag tyvärr säga.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-29, 09:16 #25
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
Medlem
JimmyOhs avatar

Citat:
Originally posted by guran@Feb 29 2008, 08:43
Jag har ett ÅF-konto hos Proinet och kommer att byta. Just nu sitter jag och försöker putta upp lite filer via FTP:n men det är totalt hopplöst. Det tar typ 5 minuter att skicka iväg en fil eller att byta mapp på servern.
Databaserna finns inte på kontona. De fungerar men de existerar inte på några konton. Jag har därför suttit i telefon i snart 30 minuter i väntan på att någon ska svara hos Proinet.
Nu har jag inga kunder på mitt ÅF-konto och det är inte heller avsett för det. Däremot har jag en sajt som jag sålde den 1 februari och den köparen är inte så glad just nu. Jag gjorde en del modifikationer av filer i samband med övertagandet av sajten, men nu har ju Proinet lagt på den gamla versionen som jag fösöker att modifiera igen. Suck Det känns verkligen hopplöst.
Oderland ser ut att ha ett ÅF-konto som kan passa mig. Det kan luta åt att jag öppnar ett konto hos dem. Men just nu är Proinet rena skämtet måste jag tyvärr säga.
Ja, kör på Oderland. Bättre än dem verkar inte finnas faktiskt. Jag har enbart positivt att säga om Oderland. Go for it guran! =)
JimmyOh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-29, 12:31 #26
al'Thor al'Thor är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
al'Thor al'Thor är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Originally posted by JimmyOh@Feb 29 2008, 10:16
Ja, kör på Oderland. Bättre än dem verkar inte finnas faktiskt. Jag har enbart positivt att säga om Oderland. Go for it guran! =)
Oderland har jag mest bra erfarenheter av, dock har de för en sida jag varit med och drivit helt sonika tagit bort filer för att de trodde att filerna var något annat, utan att vare sig fråga först eller meddela oss som drev sajten.... Tog ett par dagar för oss att få tillbaka våra filer från oderland... (rättare sagt så fanns filerna kvar, men hade fått root-användaren som ägare och rättigheterna ändrade så att vi själva inte ens kunde läsa filerna längre)

Det var främst det som fick oss att flytta sajten...
al'Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-29, 14:36 #27
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare

oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar

Det var tråkigt att höra , nu kan jag inte svara i det enkilda fallet då vi har ca 6k webbhotellskunder .
Dock tror jag att vi agerar som på de flesta andra webbhotell och försöker skydda oss aktivt mot backdoor /hackers scripts som laddas upp på servrar via osäkra scripter.
Detta medför chmod och chattr -ej root rättigheter. Man vill inte ha root rättigheter på hackers scripter :-)
Har informationen varit dåligt mot drabbad kund så är det självklart vårt fel.
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-29, 14:40 #28
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Har haft flera, och har fortfarnde kvar ett konto på Oderland, utmärkt service, och gått utan problem mig veterligen, säkert ett bra val.
SajtXL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-29, 15:46 #29
JimmyOhs avatar
Medlem

Medlem
JimmyOhs avatar

Nu börjar vi dock lämna det ämne som den här tråden skulle handla om...
Tanken med tråden var att göra en liten undersökning på vilka som stannade kvar hos Proinet och vilka som valde att lämna webbhotellet och istället leta andra alternativ.

Jag är nyfiken på vilka andra alternativ som ni valde helt enkelt. Som jag nämnt tidigare fick det bli One, Binero och Oderland för min del. One avslutade jag dock och fick tillbaka pengarna men Binero och Oderland tänker jag allt behålla.
JimmyOh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-29, 23:17 #30
Zittan Zittan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2006
Zittan Zittan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2006
Har kvar min domän på Proinet då jag inte heller har någon ny dump. Får se hur det bli i framtiden. men några viktigare sidor kommer inte att stanna där.
Zittan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017