FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag föredrar också Bineros kontrollpanel, den känns betydligt mera logisk och lättöverskådlig än Proinets cPanel-träsk.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Nykomling
|
Well, jag var på Binero innan jag bytte till Proinet. Omedelbart fick jag problem med det mesta och blev halvt galen på att kontrollpanelen var så otroligt långsam. Det slutade med att jag mailade Binero och drog tillbaka min uppsägning.
Älskar Binero, sidorna fungerar bra (snabbt) och kontrollpanelen är en fröjd att använda. Bäst av allt är supporten som alltid varit snabb och trevlig. Bloggen är guld värd, det känns som att man får en helt annan närhet till människorna bakom Binero och det verkar vara toppen folk. Med det sagt tycker jag att hackerattackerna mot Proinet är för jävliga. Visst, de har uppenbarligen inte haft vidare bra skydd och man blir så in i helvete förbannad på att de gång efter gång vägrar att informera sina kunder ordentligt. De skulle tjäna så mycket på att ha någon sida externt där de skriver nån rad varje timme när det händer något så man vet vad som händer. Men att som "hacker" gå in och bara satsa på att förstöra för alla inblandade är så otroligt svinigt, jag hoppas verkligen de åker på en käftsmäll av farbror blå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har ett ÅF-konto hos Proinet och kommer att byta. Just nu sitter jag och försöker putta upp lite filer via FTP:n men det är totalt hopplöst. Det tar typ 5 minuter att skicka iväg en fil eller att byta mapp på servern.
Databaserna finns inte på kontona. De fungerar men de existerar inte på några konton. Jag har därför suttit i telefon i snart 30 minuter i väntan på att någon ska svara hos Proinet. Nu har jag inga kunder på mitt ÅF-konto och det är inte heller avsett för det. Däremot har jag en sajt som jag sålde den 1 februari och den köparen är inte så glad just nu. Jag gjorde en del modifikationer av filer i samband med övertagandet av sajten, men nu har ju Proinet lagt på den gamla versionen som jag fösöker att modifiera igen. Suck! Det känns verkligen hopplöst. Oderland ser ut att ha ett ÅF-konto som kan passa mig. Det kan luta åt att jag öppnar ett konto hos dem. Men just nu är Proinet rena skämtet måste jag tyvärr säga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det var främst det som fick oss att flytta sajten... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det var tråkigt att höra , nu kan jag inte svara i det enkilda fallet då vi har ca 6k webbhotellskunder .
Dock tror jag att vi agerar som på de flesta andra webbhotell och försöker skydda oss aktivt mot backdoor /hackers scripts som laddas upp på servrar via osäkra scripter. Detta medför chmod och chattr -ej root rättigheter. Man vill inte ha root rättigheter på hackers scripter :-) Har informationen varit dåligt mot drabbad kund så är det självklart vårt fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Har haft flera, och har fortfarnde kvar ett konto på Oderland, utmärkt service, och gått utan problem mig veterligen, säkert ett bra val.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu börjar vi dock lämna det ämne som den här tråden skulle handla om...
Tanken med tråden var att göra en liten undersökning på vilka som stannade kvar hos Proinet och vilka som valde att lämna webbhotellet och istället leta andra alternativ. Jag är nyfiken på vilka andra alternativ som ni valde helt enkelt. Som jag nämnt tidigare fick det bli One, Binero och Oderland för min del. One avslutade jag dock och fick tillbaka pengarna men Binero och Oderland tänker jag allt behålla. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har kvar min domän på Proinet då jag inte heller har någon ny dump. Får se hur det bli i framtiden. men några viktigare sidor kommer inte att stanna där.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|