FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det nån mer som har prestandaproblem med FSData? Jag upplever webbservern vi ligger på som generellt snabb, men vid flera tillfällen får mysql servern hosta. Det började redan i höstas.
FSData säger att de överbelastat antalet mysql användare och lovade i september en ny server. Jag tror det finns en annan prolematik. Nu börjar strulet: 9 sep - Jag rapporterar långa delayer på mysql anslutningarna. 20 sep - FSdata meddelar överbelastning och att vi behöver flyttas. Ungefärlig en vecka leveranstid. Ärendet stängs och ingenting händer. 6 okt - Jag frågar hur det går. 10 okt - FSdata meddelar att nya servern har kommit och flytt sker asap. Ärendet stängs och ingenting händer. 26 okt - Jag meddelar fortsatt problematik och frågar hur det går. 28 okt - FSData säger att det ska påskynda ärendet. Ärendet stängs och ingenting händer. 28 nov - 2,5 månader har gått. Något mutter ringer jag in och frågar hur det går. Vänligt bemött av Alexander öppnar han ärendet igen. 2 dec - FSData svarar att en RAID kontroller var dead-on-arrival 10 okt och behöver skickas på garantiärende till Tyskland. De har dock beslutat att köpa ett nytt istället och nya servern ska vara uppe om en vecka. 9 dec - Jag frågar hur det går. 13 dec - FSData svarar att de väntar på beställningar och retur. Summa summarum är det ingen skillnad alls sen min felanmälan 9 sep. Upplever FSData som oerhört oengagerade i ärendet. Här är ett exempel på mina dagliga loggar: Warning: A MySQL connection established in 9.000 s. Warning: A MySQL connection established in 9.006 s. Warning: A MySQL connection established in 8.999 s. Warning: A MySQL connection established in 9.001 s. Warning: A MySQL connection established in 9.006 s. Warning: A MySQL connection established in 2.999 s. Warning: A MySQL connection established in 9.000 s. Warning: A MySQL connection established in 2.999 s. Warning: A MySQL connection established in 9.000 s. Warning: A MySQL connection established in 3.009 s. Warning: A MySQL connection established in 3.004 s. Warning: A MySQL connection established in 9.003 s. Warning: A MySQL connection established in 2.999 s. Warning: A MySQL connection established in 9.002 s. Warning: A MySQL connection established in 8.998 s. Warning: A MySQL connection established in 8.999 s. Warning: A MySQL connection established in 9.001 s. Warning: A MySQL connection established in 3.010 s. Warning: A MySQL connection established in 9.005 s. Warning: A MySQL connection established in 9.003 s. Warning: A MySQL connection established in 3.001 s. Warning: A MySQL connection established in 3.001 s. Warning: A MySQL connection established in 3.001 s. Warning: A MySQL connection established in 8.998 s. Warning: A MySQL connection established in 9.001 s. Warning: A MySQL connection established in 3.000 s. Warning: A MySQL connection established in 3.011 s. Warning: A MySQL connection established in 9.007 s. Warning: A MySQL connection established in 9.005 s. Warning: A MySQL connection established in 9.005 s. Warning: A MySQL connection established in 9.006 s. Warning: A MySQL connection established in 9.004 s. Warning: A MySQL connection established in 3.001 s. Samt en del sådana här emellanåt: PHP Warning: mysql_pconnect(): Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 111 PHP Warning: mysql_pconnect(): Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 113 Så här ser koden ut som mäter: // Set start timestamp $execution_time_start = microtime(true); // Connect $sqlLink = mysql_pconnect(DB_SERVER, DB_USERNAME, DB_PASSWORD); // Set stop timestamp $execution_time_stop = microtime(true); // Calculate duration time $execution_time_duration = $execution_time_stop - $execution_time_start; |
||
![]() |
![]() |
|
|