FAQ |
Kalender |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nu undrar jag, jobbar du alls? ![]() Det där med hur mycket man behöver sova är intressant, har 2 små söner. Ena vaknar 5-6 varje morgon och är alltid pigg, medans andra barnet är alltid trött och vill sova länge och trött på morgonen. Själv vaknar jag efter 5-7 timmars sömn och det tar mig kanske 20 minuter innan hjärnan vaknat också. Kännde en ehandlare som hade militärbarkgrund, han hade lärt sig att sova mindre i militären så han sov bara 4 timmar varje dag och var inte alls trött. Så du förlorar 6 timmar om dagen av ditt liv jämfört med denna person som sover 4 timmar per dygn. Låt oss räkna lite: ![]() 365 dagar X 6 timmar = 2190 timmar (91 dagar) Låt oss anta att du lever 40 år till: 14600 dagar X 6 timmar = 87600 timmar (3,650 dagar) Du kommer alltså leva 10 år mindre än personen som sover 4 timmar per dygn. ![]() Angående drickandet tycker ja du skall dricka mindre finns hur många sjukdomar som helst som orsakas av alkohol, många organ blir svagare av alkohol under längre tid och viktigast av allt kommer alkohol att leda till problem med hjärnan, bland annat försvagas minnet. Det som du får tänka på är att du börjar bli äldre, kroppen klarar inte av alkohol lika bra när du blir äldre. Hitta på något som är roligt som kräver att du är nykter. För mig funkar online spel bra, som Star Craft 2 om du nu tycker om strategispel. Känns som en belöning för hjärnan när man spelar spel man tycker är roligt, då vill man inte dricka alkohol för det är inte alls roligt jämför med att spela. Du kan också försöka med serier och filmer finns hur många som helst, några serier jag sett/ser på är: - the walking dead (zombies) - shameless (roligt/intressant) - westworld (robot människor) - aftermath (typ armageddon livet efter katastrof) - prisonbreak Filmer kräver också att du är nykter för att hänga med, så det bör fungera också. Men jag tror spel fungerar bättre då du är delaktig i spelen (kräver mer av dig). Senast redigerad av Lindalicious den 2016-11-02 klockan 09:54 |
||
![]() |
![]() |
|
|