Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

The Entrepreneur Diet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-11-01, 17:35 #1
glastron glastron är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2007
glastron glastron är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Dricker nog bara 4-8 koppar kaffe per dag, men börjat springa en timme på gym varje dag sedan någon timme i pool samt bubbelpool sedan sola i 20-40 min.

Privat gym / pool i byggnad så gör allt mycket smidigare.

Sedan slappna av med några glas vin och öl på kvällen.

Men efter som jag sover 8-10 timmar per dag så blir man aldrig så trött ändå.
Låter som du har det bra!

Själv då, sover 8 timmar och tar en timmes promenad före frukost. brukar bli 4 koppar kaffe och något glas öl/vin ett par dagar i veckan.
glastron är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-01, 20:24 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av glastron Visa inlägg
Låter som du har det bra!

Själv då, sover 8 timmar och tar en timmes promenad före frukost. brukar bli 4 koppar kaffe och något glas öl/vin ett par dagar i veckan.
Mitt problem sover förmycket, och vanligare 10 timmar före 8 timmar sedan tar det en halvtimme extra innan man ens kommit upp från säng.

Och av den orsak blir man lite extra segare pga. all sömn istället, sedan lite stressad när kl börjar närma sig 11 när man vaknat. Och man vill hinna dricka kaffe och lite så och hinna gå äta lunch vid 12. Fördel bor vid världens största köpcenter och har privat gång från byggnad bor i direkt dit så sparar ändå tid.

För man vill vara vid gym vid 14 så hinner gå till pool kl 15 och bli klar vid 16 något, just för solen börjar gå ner 17:30 tiden.

Så alltid tråkigt bli stressad på morgon och endast ha en timmes felmarginal, så försöker lyckas vakna lite tidigare.

Och vintern börjar ju komma så man vill få sin soltid, och börjar bli kallt här endast 32-34 på dagarna och sjunker neråt lite varje vecka nu.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-02, 09:39 #3
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Mycket flitig postare

Citat:
Mitt problem sover förmycket, och vanligare 10 timmar före 8 timmar sedan tar det en halvtimme extra innan man ens kommit upp från säng.

Och av den orsak blir man lite extra segare pga. all sömn istället, sedan lite stressad när kl börjar närma sig 11 när man vaknat. Och man vill hinna dricka kaffe och lite så och hinna gå äta lunch vid 12. Fördel bor vid världens största köpcenter och har privat gång från byggnad bor i direkt dit så sparar ändå tid.

För man vill vara vid gym vid 14 så hinner gå till pool kl 15 och bli klar vid 16 något, just för solen börjar gå ner 17:30 tiden.

Så alltid tråkigt bli stressad på morgon och endast ha en timmes felmarginal, så försöker lyckas vakna lite tidigare.

Och vintern börjar ju komma så man vill få sin soltid, och börjar bli kallt här endast 32-34 på dagarna och sjunker neråt lite varje vecka nu.
Vad jag förstått vaknar du 11 och går på gym 14 och sedan tar ett simtur i poolen kl 15.

Nu undrar jag, jobbar du alls?

Det där med hur mycket man behöver sova är intressant, har 2 små söner. Ena vaknar 5-6 varje morgon och är alltid pigg, medans andra barnet är alltid trött och vill sova länge och trött på morgonen.

Själv vaknar jag efter 5-7 timmars sömn och det tar mig kanske 20 minuter innan hjärnan vaknat också.

Kännde en ehandlare som hade militärbarkgrund, han hade lärt sig att sova mindre i militären så han sov bara 4 timmar varje dag och var inte alls trött.

Så du förlorar 6 timmar om dagen av ditt liv jämfört med denna person som sover 4 timmar per dygn.

Låt oss räkna lite:

365 dagar X 6 timmar = 2190 timmar (91 dagar)

Låt oss anta att du lever 40 år till:

14600 dagar X 6 timmar = 87600 timmar (3,650 dagar)

Du kommer alltså leva 10 år mindre än personen som sover 4 timmar per dygn.

Angående drickandet tycker ja du skall dricka mindre finns hur många sjukdomar som helst som orsakas av alkohol, många organ blir svagare av alkohol under längre tid och viktigast av allt kommer alkohol att leda till problem med hjärnan, bland annat försvagas minnet. Det som du får tänka på är att du börjar bli äldre, kroppen klarar inte av alkohol lika bra när du blir äldre.

Hitta på något som är roligt som kräver att du är nykter. För mig funkar online spel bra, som Star Craft 2 om du nu tycker om strategispel. Känns som en belöning för hjärnan när man spelar spel man tycker är roligt, då vill man inte dricka alkohol för det är inte alls roligt jämför med att spela.

Du kan också försöka med serier och filmer finns hur många som helst, några serier jag sett/ser på är:
- the walking dead (zombies)
- shameless (roligt/intressant)
- westworld (robot människor)
- aftermath (typ armageddon livet efter katastrof)
- prisonbreak

Filmer kräver också att du är nykter för att hänga med, så det bör fungera också. Men jag tror spel fungerar bättre då du är delaktig i spelen (kräver mer av dig).

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-11-02 klockan 09:54
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-02, 10:11 #4

Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Vad jag förstått vaknar du 11 och går på gym 14 och sedan tar ett simtur i poolen kl 15.

Nu undrar jag, jobbar du alls?

Det där med hur mycket man behöver sova är intressant, har 2 små söner. Ena vaknar 5-6 varje morgon och är alltid pigg, medans andra barnet är alltid trött och vill sova länge och trött på morgonen.

Själv vaknar jag efter 5-7 timmars sömn och det tar mig kanske 20 minuter innan hjärnan vaknat också.

Kännde en ehandlare som hade militärbarkgrund, han hade lärt sig att sova mindre i militären så han sov bara 4 timmar varje dag och var inte alls trött.

Så du förlorar 6 timmar om dagen av ditt liv jämfört med denna person som sover 4 timmar per dygn.

Låt oss räkna lite:

365 dagar X 6 timmar = 2190 timmar (91 dagar)

Låt oss anta att du lever 40 år till:

14600 dagar X 6 timmar = 87600 timmar (3,650 dagar)

Du kommer alltså leva 10 år mindre än personen som sover 4 timmar per dygn.

Angående drickandet tycker ja du skall dricka mindre finns hur många sjukdomar som helst som orsakas av alkohol, många organ blir svagare av alkohol under längre tid och viktigast av allt kommer alkohol att leda till problem med hjärnan, bland annat försvagas minnet. Det som du får tänka på är att du börjar bli äldre, kroppen klarar inte av alkohol lika bra när du blir äldre.

Hitta på något som är roligt som kräver att du är nykter. För mig funkar online spel bra, som Star Craft 2 om du nu tycker om strategispel. Känns som en belöning för hjärnan när man spelar spel man tycker är roligt, då vill man inte dricka alkohol för det är inte alls roligt jämför med att spela.

Du kan också försöka med serier och filmer finns hur många som helst, några serier jag sett/ser på är:
- the walking dead (zombies)
- shameless (roligt/intressant)
- westworld (robot människor)
- aftermath (typ armageddon livet efter katastrof)
- prisonbreak

Filmer kräver också att du är nykter för att hänga med, så det bör fungera också. Men jag tror spel fungerar bättre då du är delaktig i spelen (kräver mer av dig).
Om jag jobbar alls? Flesta skulle nog inte kalla det jobba. Om man ska vara ärlig så blir det nog fåtal timmar per vecka som man faktiskt gör något.

Dock är jag mer effektiv, så föredrar svara på ett mail när sitter på toa och ändå tjäna pengar samtidigt man skiter. Dubbel besparing av tid.

Sedan är ju nya Iphone 7 vattentät så använder mobil i pool samtidigt, så går använda mail och skype samtidigt.

Jag blir med piggare av sova 5 timmar än 10 timmar om man väl nu kommer upp från säng. Dock tveksamt om skulle klara vara pigg av så lite sömn i längden. Åt andra sidan får jag ju värme och sol året om vilket bättre för kroppen.

Om man räknar bort hälsa som aspekt i sömnen så spelar det inte så stor roll om man sover extra timmar om man ändå inte har något fylla upp tiden med.

Även om jag dricker blir jag inte full, så spel och tv funkar fortfarande utmärkt. Dock är jag ingen spel människa. Undviker sitta vid dator mer än nödvändigt, och nästan allt kan jag göra på mobil eller platta.

Skulle se det mer deprimerande sitta hemma spela ensam än röra på mig eller vara ute.

Serier / film ser man på men samma sak där, men sitta kolla på sådan 6-8 timmar per dag inte så kul eller bra för hälsa i längden.

Men försöker faktiskt minska på alkohol vissa dagar, men är av orsak alkoholen så dyr är i Dubai. Så börjat tycka onödigt bränna 25-40k per månad endast i alkoholkostnad.
Oläst 2016-11-02, 11:20 #5
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Om jag jobbar alls? Flesta skulle nog inte kalla det jobba. Om man ska vara ärlig så blir det nog fåtal timmar per vecka som man faktiskt gör något.
Låter som om du är hjärnan bakom hela verksamheten, att du är grundaren som fått det att lyckas och har manager/CEO som sköter det dagliga arbetet.

Stämmer det?

Ganska intressant att veta hur andra organiserar verksamheten.

Kommer nog ta mig 5-10 år tills jag är i din sits och kan låta CEO eller liknande sköta själva verksamheten, tills dess får jag jobba mycket och ha koll på allt själv.

Visste inte att det var dyrt med alkohol i Dubai, trodde till och med att det var olagligt där.
Oläst 2016-11-02, 12:00 #6

Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Låter som om du är hjärnan bakom hela verksamheten, att du är grundaren som fått det att lyckas och har manager/CEO som sköter det dagliga arbetet.

Stämmer det?

Ganska intressant att veta hur andra organiserar verksamheten.

Kommer nog ta mig 5-10 år tills jag är i din sits och kan låta CEO eller liknande sköta själva verksamheten, tills dess får jag jobba mycket och ha koll på allt själv.

Visste inte att det var dyrt med alkohol i Dubai, trodde till och med att det var olagligt där.
Allt handlar om effektivisera till Max och justera verksamhet med åren, sedan har jag ju flertal olika verksamheter nu.

Sedan blir ju allt annan miljö när man bor på ställe där i princip endast multimiljonärer i 100 miljon klassen bor och även del miljardärer. Vi har en privat lounge på våning 123 för dom boende i huset, ställe man kollar på utsikt och dricker kaffe. Men många brukar köra affärsmöten där uppe med så ofta man hör väldigt intressanta diskustioner. Vilket så klart kan ge egna intressanta idé eller bygga kontakt nät för framtiden.

Och blir ju stor blandning intressant folk.

Alkohol är tillåtet i Dubai på hotell och klubbar etc. Sedan kan man dricka hemma.
Dock är alkohol haram för muslimer, även förbjudet ha sex utanför äktenskap eller innnan man är gift.

Verkligheten ser annorlunda ut, på fina klubbar och hotell hel del horor om man säger så. Och nu pratar vi även folk från Saudi åker hit och dricker alkohol och köper horor. Ser det hela tiden.

Dock i Saudi är det nolltolerans på alkohol och horor, även om finns svart marknad där med men ingen alkohol på hotell där.

Så priset i Dubai på alkohol är skatt för är haram.
Oläst 2016-11-02, 13:43 #7
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Allt handlar om effektivisera till Max och justera verksamhet med åren, sedan har jag ju flertal olika verksamheter nu.

Sedan blir ju allt annan miljö när man bor på ställe där i princip endast multimiljonärer i 100 miljon klassen bor och även del miljardärer. Vi har en privat lounge på våning 123 för dom boende i huset, ställe man kollar på utsikt och dricker kaffe. Men många brukar köra affärsmöten där uppe med så ofta man hör väldigt intressanta diskustioner. Vilket så klart kan ge egna intressanta idé eller bygga kontakt nät för framtiden.

Och blir ju stor blandning intressant folk.
Låter lyxigt att bo i lägenheter för mångmiljonärer och att höra dem diskutera affärer är otroligt bra.

Citat:
Allt handlar om effektivisera till Max och justera verksamhet med åren
Tror det blir mer än värt pengarna att investera i konsultationstjänster från dig om hur man kan effektivisera sitt eget verksamhet på bästa sätt.

Vad är det för avgifter du tar för konsultation 100,000kr? mer?
Oläst 2016-11-04, 23:23 #8
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2015
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2015
Citat:
..., men är av orsak alkoholen så dyr är i Dubai. Så börjat tycka onödigt bränna ...
Intressant lördagsläsning :-) Men får jag fråga varför valet föll på Dubai då valet av bostadsort var aktuellt?
Bintang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-05, 08:42 #9

Citat:
Ursprungligen postat av Bintang Visa inlägg
Intressant lördagsläsning :-) Men får jag fråga varför valet föll på Dubai då valet av bostadsort var aktuellt?
Har bott i Dubai i flertal år korta perioder, typ 4 års period rest till Dubai 2-3 gånger per år. Så varit här 1-2 månader per år innan.

Men Dubai uppfyller alla grundläggande krav 0% skatt, modernt, hög levnadsstandard, bra infrastruktur etc, extremt säkert.

Stor hub till flygplats då jag reser till 6-8 länder per år så smidigt ha Emirates / Ethiad, Singapore Airlines och alla premium bolag som har första klass. Och ännu bättre kan få direkt flyg till hela världen mer eller mindre.

Och inget slår ju bo i världens högsta byggnad med så hög service och levnadsstandard.

Sedan man man ju ta upp med man även bor utanför EU vilket gör man inte behöver följa EU lagar och regler. Vilket viss fördel när man sätter upp lösningar åt klienter.

Sedan slipper man ju bo i EU som är på väg under med alla flyktingar och ekonomiska problem som ökar.

Men frågan är inte att jag är låst till Dubai oavsett, om jag vill resa iväg 6 månader till annat land kan jag göra det.

Och har faktiskt kvar bostad i Malta så kan åka dit på sommaren.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017