FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Märkbara av taxibilparken har bytts ut de senaste åren, det måste väl du uppmärksammat. Använder du själv Uber i huvudstaden?
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Nej jag bor nära MRT/BTS och kan man tänka sig att gå 10-20 min från MRT/BTS/BRT/AirportRail når man de flesta ställen i Bkk utan taxi. Att det är socialt accepterat av både locals och expats att vara svettig i den fuktiga hettan underlättar givetvis. ![]() Nej, aldrig provat Uber i just Bangkok då det sällan finns någon tillgänglig nära min condo trots att jag bor centralt. Brukar be vakterna vinka in en fistaxi som vill köra dit jag vill medan jag väntar i lobbyn. Har dock provat Grabtaxi några gånger, som har fördelen att man kan ange hur mycket man är beredd att dricksa för en given körning på förhand. Vanliga taxis, men bara nya fräscha och ofta lite mer serviceminded när de vet att man betalar extra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag tror färre än 1% av thai använder bälte i baksätet. Det är nog den krassa anledningen.
![]() |
Svara |
|
|