Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Uber tvingas lägga ner i Brasilien

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-05-12, 18:31 #7
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
I Bangkok förstår jag inte att de ens kan överleva som affärsidé. Taxi finns överallt, bilarna är (numer) ofta nya och priset är extremt lågt.
Det beror på att traditionella taxis i Bangkok (liksom större delen av Thailand) kör som idioter, inte vill köra dig om du ska en annan väg än dem, hellre vill sitta själva i trafikstockning än med en tickande taximeter (wtf?), inte har bilbälten, kan 0 engelska, inte hittar till kända landmärken, kör lokalradio på högsta volym, gärna blåser turister genom att inte slå på taximetern, knappt säger tack när du just dricksat 50%, totalt ointresserade av service som att hjälpa till med väskor och ja listan kan göras lång. Undantag på samtliga punkter finns naturligtvis, och då brukar jag dricksa rejält.

Nya bilar, du skämtar? De flesta luktar bokstavligen fis och låter som om de ska falla isär när som helst, för att inte tala om alla bucklor den aggressiva körstilen lett till.

Visst är det inte så fett att vara taxi-chafför i Thailand men det är ändå rejält mycket bättre inkomst än vad många andra har. Och om folk kunde tänka och använda all dötid till att kliva ur och göra lite enkla kroppsövningar istället för att leka med smartphonen skulle de må bättre. Eller kanske titta på en karta och lära sig lite engelska? (ja i en av världens mest turistade städer kan man förvänta sig av taxichafförer kan förstå enkla vägbeskrivningar som left och right)

Jag har svårt att förstå varför taxi-branschen är sådan helgad mark?

Senast redigerad av Adestro den 2015-05-12 klockan 18:35
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017