FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Edit: Hittade detta: http://time.com/money/3678389/uber-drivers-wages/ Senast redigerad av Adestro den 2015-05-13 klockan 06:49 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Eller "banan" på thai.
__________________
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Försökte beställa en Uber nu i helgen. Från Asoke Road till Sathorn Road, inte världens mest komplicerade körning. Efter 5 min ringer föraren som på knacklig thainglish undrar var jag är och vart jag vill åka. Det här med att åka till den blå plunkten, hämta upp kunden och sedan åka till den förangivna destinationen verkar vara alltför svårt. Avbeställde.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Folk är förstås inte dummare här än på andra ställen, men de är "kulturellt bekväma". Jag åkte taxi i 30 minuter på Samui igår för 500 baht. Chaffisen, som jag känner, fick jag väcka (mitt på dagen) och han sa att han bara körde för att jag kände honom. Han hade hellre sovit vidare trots att han har färre kunder än på länge. Utbrändhet existerar inte i Thailand ![]()
__________________
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2015-05-16 klockan 14:16 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Sen ska man väl påpeka att Thailändska studenter nyligen tog guldmedalj i någon slags fysik-olympiad, samtidigt som svenska gymnasieelever inte kan räkna procent. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Samma sak kommer antagligen att hända i Finland och kanske även andra nordiska länder.
Argumenten för nerläggningen ligger i att i en välfärdsstat som Sverige ska tjänster och dylikt betalas med skattepengar. Uber-kusker håller ju ingen bokföring och betalar således inte heller skatt på sina inkomster. De flesta chaufförerna får små inkomster, men i vissa fall kan inkomsterna bli väldigt höga om man håller på med verksamheten heltid. Dessutom kan det ju som sagt vara väldigt farligt att stiga in i en taxi med icke-professionell chaufför. Vad som helst kan ju hända då. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Med Uber Black aldrig fått någon riktigt dålig förare, men vanlig taxi har man fått någon dom hittat från ghettot och som köpt taxi licens i något hörn känns det som flera gånger. Så om man ska få använda ord professionell så handlar det om fin och ren bil, personen ser vårdad ut med bra klädsel och ska inte lukta illa. Och personen ska kunna köra bil men viktigast av allt kunna hitta och kunna vägarna bra. Och för ni som inte har så bra koll på Uber, i flesta fall är det ett företag som äger flera bilar där chaufförer får betalt lön från det företag och viss bonus/provision. Men själva företaget får alla pengar från Uber. Framförallt utomlands är det så alla fall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Vanlig taxi betalas av staten genom att de som kör får starta eget bidrag.
Har ni tid, lyssna på P1-dokumentären om Taxikungen. http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...?programid=909 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|