FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Även om personal kostnader för dom är väldigt låga sett emot Sverige. Nu vet jag inte hur kostnaderna ser ut exakt fördelat där. Men handlar inte om så mycket extra per månad ändå. Kan gissa det ligger på 50-100EUR per månad per lägenhet kanske i området. Fast fel vinkel, detta är helt frivilligt val av mig bo här. Bor inte här av tvång. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan även om folk ställer upp på värnplikt hade lika stor % ställt upp i krig för försvara Sverige sedan? Det tror jag inte. Sedan är det en kostnadsfråga som jag ser är bortkastade pengar. Men nej om det hade kostat över 500EUR per månad för området skulle haft vakter hade jag inte valt bo här. För ser vakterna som onödiga här i Malta för säkerheten är mycket bättre än Sverige. Och om säkerhetsläget var så dåligt så vakterna hade behövs för få trygghet eller säkerhet hade jag istället inte valt bo här alls från början. Sedan är det ett försvar Sverige behöver? När folk nästan går skjuter ihjäl varandra dagligen eller folk bränner bilar och polisen inte klarar av göra något. Så ändå fel prioritera ett försvar när Sverige inte ens kan klara av sina interna hot. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
"Sedan betyder det inte att det blir sämre om någon tar över Sverige, kanske till och med blir bättre
I vilket fall hade nog folk tyckt det blivit bättre om någon tog över landet utan våld än ett stort krig bryter ut och halva Sverige blir sönder bombad." Då anser du samma om din lägenhet? Kanske bättre att inte slösa pengar på vakter och dörrar med lås, lägenheten blir ju nog bättre om en rysk maffiagubbe flyttar in än att de slår sönder halva lägenheten och dödar vakterna. Han fyller nog kanske på med mat i kylen och har en snygg fru etc... ![]() Skönt att det finns några här inne som inte tar sin frihet allt för givet. Många av era förfäder blödde till döds på ett slagfält nånstans för det vi har idag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Gå med i Nato bara så löser sig saker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Jag är inte vidare förtjust i NATO-medlemskap men neutraliteten som begrepp ser jag som kontraproduktiv, feg och en praktiskt omöjlighet.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|