FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Näe, det finns massor med bra dokumentärer på SVT, likaså sport och samhällsrelaterade inslag.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan du ge exempel? Det är väldigt subjektivt om man tycker något är intressant eller bra - och därmed bör avgiften lika så vara för dem som vill titta.
Senast redigerad av Vebut den 2014-06-13 klockan 11:44 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Naturligtvis tycker inte alla om samma saker. Det är dock väldigt bra att ha en oberoende tv-kanal som alla hjälps åt att finansiera, i synnerhet när all annan media närmar sig Aftonbladet på nätet. I princip alla andra kanaler levererar inget annat än ytligt trams och ren underhållning. Visst kan det vara kul också men det är inte så viktigt att bevara och det kan därför finansieras på vanligt vis.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Varför ska jag behöva betala för t.ex. melodifestivalen som säkert kostar många procent av den årliga intäkten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Samma sak alla kan betala för privat sjukvårdsförsäkring och välja vilken nivå dom vill ha på sitt liv. Mer rättvisa folk får välja det dom själv prioriterar i livet, och tror folk lätt hade betalat vägtullar eller avgifter för få använda stora motorvägar etc. Allt går anpassa till marknaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tror du att Sverige går under om inte SVT sänder fotbollsvm, melodifestivalen och bolibompa eller? Hade vi klarat oss utan det? Ja, jo... 6.7 miljarder över som man kan lägga i skolbudgeten, där det verkligen räknas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
-Nöje -Drama -Barnprogram -Sport -Utländska program -Minoritetsprogram Precis. Av ex SVTs programutbud är det enbart nyheter och samhällsinformation som drar fördel av deras oberoende ställning. Det skulle vara värt att betala för trots om jag inte ens äger en tv. Att ta del av deras kulturella utbud likställer jag med att gå på bio, teater, en fotbollsmatch etc. Man betalar för sig själv. Jag tvingar inte alla andra betala för min biljett... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|