FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag kände inte till politism.se sedan tidigare. Men första länken jag klickar på leder direkt till vad jag tror är det Westman pratar om: http://www.politism.se/story/varning...rna/#post-6842 Herman Lindqvist är historiker och skriver en ledare om det han tror kan utvecklas till en demografisk bomb. Demografiska bomber är knappast något nytt, utan sådant som historiker har befattat sig med sedan man började studera demografi. Tex så kan man se att om en befolkning utgörs av en stor andel unga, arbetslösa, män, så följer historiskt alltid revolution och/eller krig som ett brev på posten. Men det borde Lindqvist inte ha sagt. RASISM skriker Margret Atladottir... Jag tycker dock det vore intressant att veta om personer som Margret inte förstår vad Herman pratar om. Eller om hon verkligen anser att det är rasism att vilja analysera stora folkvandringar. Den ökande andelen unga, arbetslösa, män som vi ser under 2000-talet är till stor del invandrad. Till skillnad från tidigt 1900-tal, då den bestod av en babyboom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Min första kommentar i tråden, den om marknadsföring, grundar sig på att jag vid läsning av Ingos första post besökte sajten i fråga och den var online. Därför antog jag att det var ett marknadsföringstrick. Men om det nu finns loggar på att en attack ägt rum så är jag inte den som är den, som kan ångra marknadsföringsinlägget och fördöma attacken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Av princip skulle ingen av dem säga det, för då skulle ju deras åsikt sammanfalla med SD:s. Hemska tanke. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har försökt att diskutera detta om fri invandring med vänner och bekanta men direkt blir man klassad som rasist pga att man ens pratar om det.
Dom säger såklart "Vi alla är lika värda, vi alla har rätt till trygghet" Men det tycker ju jag också. Ett exempel som jag tog upp för dom va: Jag donerar lite pengar varje månad till utsatta grupper i vårt samhälle. Jag skänker så mycket pengar som jag har råd med, så att det inte påverkar min familj och mig själv negativt. Det kallas måttlighet och så kan man även se det om samhället. Man kan inte sätta ett pris på människan men någon gång kommer bägaren rinna över och då drabbar det oss alla och inte bara enskilda individer. Senast redigerad av Jesper Ribacka den 2013-11-13 klockan 13:58 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är "Inte rasist men" för sida egentligen, gick in där nu i samband med DDOS tråden och herregud vilka infantila argument dom har, nästan i nivå med "Björn Söder har fel om invandringsdebatten för han gillar 1 extra sockerbit till sitt kaffe". Är det ett skolprojekt? Satir? För inte är dom väl seriösa?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Spontant känns Politism.se som en något skärrad motreaktion mot de sk "högerextrema" webbplatserna som (vad man än tycker om dem) faktiskt visat sig attrahera väldigt mycket besökare. Personligen GISSAR jag at Politism.se inte finns om två-tre år. Men jag kan naturligtvis gissa fel.
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
SD är ett antidemokratiskt och fascistiskt parti, med toppmedlemmar som antingen springer runt på stan på fyllan med järnrör och skriker åt "babbar" eller predikar utvisning av invandrare i andra och tredje generation (och hela deras släkt) i den interna propagandaradion. Ja, när de inte sponsrar rasistsajter som Avpixlat eller sjunger allsång om Olof Palmes död.
Ingen rök utan eld hörni. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|