| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Medlem
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Det är ju snarare för att du satt upp ett extremt känsligt larm
Det är inte hälsosamt i längden att hantera mail som du gör, du kommer att bränna ut dig själv vilket drabbar både dig och dina kunder. Se till att ha någon anställd som kan ta hand om ärenden nattetid ifall detta är så pass viktigt. Om det inte finns pengar till detta så bör du nog se över din verksamhet och fundera över om det verkligen är nödvändigt att du finns där 24/7. Visst kan det funka en kortare period men det är ingen bra lösning alls i längden precis som flera redan påpekat.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
Att du påstår att man inte ska hålla på med internet bara för det är lite löjligt kan jag tycka. Hade du verkligen sagt så till din kund om han bett om att inte skicka mail i natten för att han tar dem inte speciellt seriöst? Du kan inte bara tro att alla tänker som dig. Kunden har alltid rätt. Iallafall om man vill lyckas med sitt företag. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Svaret var utifrån att du skrev att du vaknade, och hur din telefon vet om det är ett svenskt mail och piper, eller ett utländskt och inte pipet, det är en inställning som jag inte har hittat.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har själv fått bannor från några mottagare som har "pling" i sin mobil när de får mejl, men det är ju deras eget val att ha det så, inget jag kan veta i förväg eller ens ta hänsyn till. I synnerhet inte om jag skickar ut mejl på en mejllista som går ut till ett 10-tal personer i en styrelse. Vill man inte bli störd så är det mottagarens ansvar att stänga av plinget, eller mobilen när man inte vill bli störd. Avsändaren kan ju omöjligt veta hur mottagaren vill ha det. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Citat:
Sova kan man göra när man dör ;-P
__________________
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag antar att det är driftslarm som är så kritiska så att du måste agera direkt. I så fall borde borde du lägga ut jouren på något driftbolag och vidarefakturera dina kunder som vill ha den här servicen. Sedan bör du som patrikweb säger åtminstone fixa något bättre system än mail för dina larm. Det är ett väldigt dåligt system för det. |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|