FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kan tycka det är oseriösa hemmafixare som mailar på nätterna m.m.
"Vanliga" företag/kunder/lev har "vanliga" arbetstider. Sen att man får kortare och snabba svar på kvällen/helger ifrån någons telefon kan jag tycka är en service. Men det beror på vad det handlar om. Skulle inte heller kunna vänta tills dagen efter på ett svar på en fråga jag skickar till en leverantör kl 09.00. Att få svar först dagen efter jag kommer till kontoret hade inte varit acceptabelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
5 sidor diskussion om huruvida man bör eller inte bör skicka mail på natten! haha
Kul och intressant läsning iaf! Hoppar också denna diskussionen nu, men med ett vänligt tips till TS: Skicka dina mail när du själv behagar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En gång i tiden jobbade jag huvudsakligen eftermiddagar och kom hem en timme eller två efter midnatt. Kom i säng mellan tre och fem på morgonen och blev störd av folk som ringde vid nio när jag sov som bäst. Det finns alltså ingen tid när du garanterat inte stör.
När jag aktivt hanterade webbhotellssupport kunde jag ibland arbeta från niosnåret på morgonen till efter midnatt och svarade på mail så snabbt jag kunde. Jag bör ha skickat åtminstone ett par hundra mail efter 22 på kvällen och ingen klagade på det.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|