| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Citat:
Man borde inte bry sig om mailen är skickade, men det kan som sagt bli jobbigt med så lång fördröjning om de man jobbar med jobbar dagtid. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
Enligt mig så borde man köra "stör inte innan kl. 9 på morgonen principen" som man använder annars i vardagen. Då är ju iallafall majoriteten uppe. Internet och teknik är inte längre så avskärmat som det en gång var och de följer en dygnet runt beroende på vem man är förstås, men jag är övertygad om att detta kommer utvecklas och gå mycket längre. Det kan ju bli som så, om vi tar ett exempel: Att grannen går och knackar på din dörr i natten för att låna lite socker. Vilket kanske inte alltid är så uppskattat, medan andra skulle anse det som trevligt. Det varierar ju. Hade grannen istället kommit förbi klockan 09 tror jag att han hade fått större chans att få sitt socker som han velat. Samma är det med mail och man får ett bättre intryck. (Observera att detta enbart gäller personer som är uppkopplade dygnet runt vilket många är och det kommer troligtvis expandera) Gå inte miste om dessa procent.. dem är också pengar. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Medlem
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Det är ju snarare för att du satt upp ett extremt känsligt larm
Det är inte hälsosamt i längden att hantera mail som du gör, du kommer att bränna ut dig själv vilket drabbar både dig och dina kunder. Se till att ha någon anställd som kan ta hand om ärenden nattetid ifall detta är så pass viktigt. Om det inte finns pengar till detta så bör du nog se över din verksamhet och fundera över om det verkligen är nödvändigt att du finns där 24/7. Visst kan det funka en kortare period men det är ingen bra lösning alls i längden precis som flera redan påpekat.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag antar att det är driftslarm som är så kritiska så att du måste agera direkt. I så fall borde borde du lägga ut jouren på något driftbolag och vidarefakturera dina kunder som vill ha den här servicen. Sedan bör du som patrikweb säger åtminstone fixa något bättre system än mail för dina larm. Det är ett väldigt dåligt system för det. |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|