FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Enligt mig så borde man köra "stör inte innan kl. 9 på morgonen principen" som man använder annars i vardagen. Då är ju iallafall majoriteten uppe. Internet och teknik är inte längre så avskärmat som det en gång var och de följer en dygnet runt beroende på vem man är förstås, men jag är övertygad om att detta kommer utvecklas och gå mycket längre. Det kan ju bli som så, om vi tar ett exempel: Att grannen går och knackar på din dörr i natten för att låna lite socker. Vilket kanske inte alltid är så uppskattat, medan andra skulle anse det som trevligt. Det varierar ju. Hade grannen istället kommit förbi klockan 09 tror jag att han hade fått större chans att få sitt socker som han velat. Samma är det med mail och man får ett bättre intryck. (Observera att detta enbart gäller personer som är uppkopplade dygnet runt vilket många är och det kommer troligtvis expandera) Gå inte miste om dessa procent.. dem är också pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ju snarare för att du satt upp ett extremt känsligt larm
![]()
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Att du påstår att man inte ska hålla på med internet bara för det är lite löjligt kan jag tycka. Hade du verkligen sagt så till din kund om han bett om att inte skicka mail i natten för att han tar dem inte speciellt seriöst? Du kan inte bara tro att alla tänker som dig. Kunden har alltid rätt. Iallafall om man vill lyckas med sitt företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag har själv fått bannor från några mottagare som har "pling" i sin mobil när de får mejl, men det är ju deras eget val att ha det så, inget jag kan veta i förväg eller ens ta hänsyn till. I synnerhet inte om jag skickar ut mejl på en mejllista som går ut till ett 10-tal personer i en styrelse. Vill man inte bli störd så är det mottagarens ansvar att stänga av plinget, eller mobilen när man inte vill bli störd. Avsändaren kan ju omöjligt veta hur mottagaren vill ha det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag antar att det är driftslarm som är så kritiska så att du måste agera direkt. I så fall borde borde du lägga ut jouren på något driftbolag och vidarefakturera dina kunder som vill ha den här servicen. Sedan bör du som patrikweb säger åtminstone fixa något bättre system än mail för dina larm. Det är ett väldigt dåligt system för det. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|