Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Intressanta Resmål / Länder

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-20, 13:25 #1
Yllas Yllas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Yllas Yllas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Satsa på Hong Kong och Shenzhen, fantastiska städer med bra standard. Iaf HK

Inter-Continental borde nog fylla dina behov
Yllas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-20, 14:37 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Yllas Visa inlägg
Satsa på Hong Kong och Shenzhen, fantastiska städer med bra standard. Iaf HK

Inter-Continental borde nog fylla dina behov
Funderat lite på det, går även rätt okej förbindelser från Malta med. Emirates med byte i Dubai. Fast då vill man nog även stanna i Dubai någon vecka med när man ändå passerar.

Även Swiss går flyga med mellanlandning från Malta.

https://www.airlineinformation.com/LX

Roligaste är att flyger man från Malta med Emirates går det på runt 4.500EUR för flygturen, med Swiss runt 7.000EUR med mellanlandning i Zurich. Men flyger man direkt från Zurich går priset på 13.000EUR istället med Swiss.

Så det som är så roligt, du kan nästan spara 50% i pris genom boka rätt flygväg.

Mitt största problem är tyvärr att jag inte känner så mycket folk som kan åka iväg 6-12v rakt av. Nästan alla jag känner har ett jobb.

Dock förstår jag inte varför alla tycker om HK så mycket? Visst det är väl en upplevelse men finns ju väldigt många länder i världen. Sedan vet jag inte om jag skulle orkat mer än 2v just i HK.

I princip bör man ju passa på passera 4-5 länder runt omkring om man ändå flyger så långt.

Där emot hade jag velat besöka länder som Libyen, tunisien etc. Länder där man kan i princip åka rakt över till med snabb motorbåt från Malta.

Visst vissa av länderna där kanske man vill besöka men samtidigt inte av vissa orsaker, vissa kräver visum och hatar hantera massa skit.

Länder som kräver visum officiellt funkar om man kan köpa sig visum rakt av utan pappersjobb. Dock vill man inte fastna i landet.

Så hade varit mer roligt få tips på mer "ovanliga" länder som ändå ligger rätt nära som inte kräver man är borta i 1.5-3 månader. Men som ändå har fungerande standard samtidigt man inte behöver ha skyddsväst och gå med en AK47...

Personligen behöver det inte vara ett turistland, man klarar sig bra utan turister.

Men verkar vara dåligt med folk som faktiskt har upplevelser eller erfarenhet av icke vanliga turistländer.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-20, 16:14 #3
Sorku Sorku är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2007
Sorku Sorku är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Så hade varit mer roligt få tips på mer "ovanliga" länder som ändå ligger rätt nära som inte kräver man är borta i 1.5-3 månader. Men som ändå har fungerande standard samtidigt man inte behöver ha skyddsväst och gå med en AK47...

Personligen behöver det inte vara ett turistland, man klarar sig bra utan turister.

Men verkar vara dåligt med folk som faktiskt har upplevelser eller erfarenhet av icke vanliga turistländer.
Jag tror det blir svårt för dig att hitta något udda resmål utan turism som uppfyller dina krav på levnadsstandard. Har du övervägt att köpa/hyra en ordentlig yacht? Finns ju gott om resmål kring medelhavet och du slipper kackerlackor på toaletten :-)
Sorku är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017