FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kina / Japan har jag funderat på, men känns som det ligger lite längre bort i min lista.
Kanske ska tillägga att man vill ha länder som inte kräver jobbiga visum ansökan som tar massa tid utan det ska i grunden räcka med svensk pass. Alternativ länder du kan få visum direkt genom lägga lite extra pengar mot rätt person. Israel låter dock som intressant resmål kanske, går kanske hitta direktflyg men osäker. Dubai kan jag flyga utan byten till från Malta alla fall. Senast redigerad av patrikweb den 2013-01-19 klockan 19:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Min ena bror vill åka till Japan vet jag dock, kollade på flygresa denna månaden och ligger runt 40k T/R i business / första klass, runt 80k om jag ska bjuda någon på resan med för flyget.
Hotell var dock väldig billiga i Tokyo, 5 hotellen ligger på 8-16k för 1 vecka bara. Dock väldigt små rum att välja på bara, ofta 2-3 rumstyp som är på 25-50m2 vilket känns väldigt lite. Verkar hitta enstaka hotell som har svit med fin utsikt på 60-100m2. Är det vanligt med små hotellrum där? Om man betalar 80k T/R för flyg så vill man nog stanna någon månad alla fall, bör bli runt 120k 30 dagar hotell med flygresa för 2. Vilket kan ses som väldigt överkomligt ändå. Nu vet jag inte vad mat kostar där, normalt räknar jag 2-5k per person på bra restaurang här omkring med lite dryck. Troligtvis billigare där. "Som svensk medborgare behöver du inte ha japanskt visum för vistelser kortare än 90 dagar. Det räcker med att du har ett pass som är giltigt minst sex månader till från inresedatumet." Verkar rätt smidigt med. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|