FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ska du till Dubai och kan tänka dig att lägga lite på hotellet, bo på Burj Al Arab. Smaklöst så det står härliga till, men lyxigare / bättre service är svårt att få.
Annars så kan jag verkligen rekommendera dig att åka till Hong Kong. Kanske är lite lång flygresa för att vara borta ett par dagar, men om du åker hit när det inte är någon mässsa så kan du bo väldigt bra utan att det berhöver bli tokdyrt. Från Malta borde det vara smidigast att flyga till London och så flyga med Cathay Pacific från london (tror Cathays First Class skulle passa dig bra). Det finns hotell & restauranger av absolut världsklass, kan rekommendera ett par hotell: Ritz-Carlton (se till att få rum högt upp. Fantastisk utsikt) Upper house. W. Och när du har tröttnat på HK så ta snabbåten eller helikopter till Macau och bo på t.ex Mandarin eller Wynn. Varken HK eller Macau kräver visum. Senast redigerad av b_andersson den 2013-01-22 klockan 11:02 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kan tänka mig det, 170-300m2 sviter. Men för 100.000-200.000 per vecka så förväntar man sig väldigt lyxigt o service
![]() Men det börjar närma mig min smärtgräns, den kostnaden får jag nog vänta 2-5 år innan jag kan anse vara acceptabel pris. Visst 1-2 nätter kan det var okej med med upp till 10-15k / natten men över 7 dagar börjar det bli jobbigt. Om man åker till HK bör man nog passa på ta en tur till Kina med samtidigt. Nackdelen är ju att visum krävs till Kina. Har en kompis som studerade i kina några år, kina kan vara intressant land med. Nackdelen med längre resor är att det krävs mer planering, även om jag mer eller mindre kan anse mig som ledig 365 dagar om året så är folk att resa med inte samma förmån. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|