Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys
Är det inte bättre att han lär sig mer om ehandel (eftersom han ska arbeta inom området) OCH samtidigt skapar en tjänst som ehandlare kommer nyttja (vilket gissningsvis skulle uppskattas av arbetsgivaren)?
Hade jag varit arbetsgivare så hade jag uppskattat att den jag anställer försöker lära sig mer om området han/hon ska jobba inom, istället för att försöka ge sig på något som troligen inte leder någonstans.
Ännu ett verktyg både ehandlare och andra använder: kundo.se
Om man ska bygga ett riktigt CDN så kräver det otroligt mycket, både pengar och kunskap. Att bara ha ett CDN för Sverige har jag svårt att se meningen med, då vi inom Sverige har otroligt bra förbindelser och det inte skulle snabba upp sidorna speciellt mycket om du har datan i Lund eller i Göteborg.
|
Det resonemanget kan jag köpa

Däremot är det nog lämpligt att vara väldigt rak mot sin arbetsgivare om det relaterar till e-handel. Det är ju dock inte alls säkert att TS har tänkt fortsätta arbeta inom e-handel resten av sitt liv? Kan också vara trevligt med något som bryter av mot det vanliga jobbet om man jobbar med något utanför arbetstiden. Vidareutbildning inom e-handelsområdet bör rimligtvis ske på arbetstid.
Satsa på arbetsgivaren på arbetstid och dig själv på fritiden.