Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Tips på nytt projekt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-10-25, 20:34 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Om TS vill skapa ett projekt som kan bli användbart tycker jag man ska utgå från något problem man upplevt.

Dvs finns det ett problemområde som man irriterar sig på eller något man tycker är krångligt att använda och som man går omkring och muttrar om. Då har man en bra kandidat till ett problemområde att jobba med.

Har man då en idé på en lösning på detta problem som är hyfsat enkel att genomföra (viktigt att inte komplicera saker, utan att "tänka förenkling", "tänka förenkling","tänka förenkling","tänka förenkling"....).

Om man själv går omkring och muttrar till förbannelse på något riktigt jävligt irriterande så är det säkerligen många andra som gör samma sak.

Om man själv letar efter en enklare lösning av det komplicerade problemet men inte hittar det? Ja, då har man en bra kandidat till problem att jobba med...

Få se nu... vad är det jag går omkring och irriterar mig på.....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-25, 20:54 #2
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Om TS vill skapa ett projekt som kan bli användbart tycker jag man ska utgå från något problem man upplevt.

Dvs finns det ett problemområde som man irriterar sig på eller något man tycker är krångligt att använda och som man går omkring och muttrar om. Då har man en bra kandidat till ett problemområde att jobba med.

Har man då en idé på en lösning på detta problem som är hyfsat enkel att genomföra (viktigt att inte komplicera saker, utan att "tänka förenkling", "tänka förenkling","tänka förenkling","tänka förenkling"....).

Om man själv går omkring och muttrar till förbannelse på något riktigt jävligt irriterande så är det säkerligen många andra som gör samma sak.

Om man själv letar efter en enklare lösning av det komplicerade problemet men inte hittar det? Ja, då har man en bra kandidat till problem att jobba med...

Få se nu... vad är det jag går omkring och irriterar mig på.....
Du har så rätt Conny! Nyckeln till det hela är just att det ska vara enkelt att använda. Annars finns det ingen anledning att lösa ett visst problem (som troligen redan är löst).

Men jag har inget som jag själv irriterar mig på (som kan lösas med en webbtjänst), eller så är min inspiration helt enkelt för dålig.

De tjänster jag själv använder ser jag inte riktigt hur de kan förbättras. Ska man göra något som redan finns så ska man trots allt kunna erbjuda en annan approach som löser ett problem på ett mer tilltalande/enklare sätt. Frågan är vad...

Internet kanske börjar bli mättat...
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017