FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Binero kräver inte att kunden ska stanna kvar och kräver inga pengar genom avtal som inte går att säga upp. Ska en kund få tillbaks pengar för den tiden då tjänsten fungerat, eller bara för den tiden det strulat?
|
|||
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Alla förklaringar för mina kollegor/kunder/samarbetspartners varför vi måste flytta och hur jäkla bra och prisbelönt det nya hotellet är. De som redan var stressade av att den servern vi låg på tidigare hade blivit så dålig. Nu skall jag övertyga dom återigen att det är nödvändigt att flytta för att mitt 'bra' och 'prisbelönta' webhotell inte var så bra som jag utlovat. Dessa folk fattar inte det här med att man skall förutsätta att webhotell lovar och sedan inte håller och inte tar ett smack ansvar för det de lovade. Dessa personer är oftast hårt arbetande småföretagare som driver mindre verksamheter där det är viktigt att vara lojal och ärlig. De fattar inte sådant här och skall jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte vad jag skall säga till dom nu. Jag skiter i om Binero betalar tillbaka eller inte. Skiter fullständigt i det. Jag känner mig oerhört besviken att de lurat mig att lägga all denna tid på att flytta till dom när det kunnat undvikas. Jag fattar inte hur de kunnat sitta och säga att de har fullt stöd för ASP när jag var i kontakt med dom och inte bry sig om vilket djä*la besvär det skulle bli för mig när jag kom på att de ljög. Ursch, säger jag. Fy vad oärligt. Det är bara att hålla tummarna att de är så pass hederliga att de låter mig få lite tid att flytta igen innan de slänger ut mina siter på deras klustrade linuxmiljö som gör att alla mina sessionsvariabler far åt hel*ete och alla siter slutar att fungera. Den dagen har jag inget företag längre och då kan de ju betala tillbaka fjuttiga summor hur mycket som helst. Jag har ingen inkomst och mina barn ... ja... Skiträdd är jag nu för att jag lagt hela min framtid/försörjning i händerna på några som struntar fullständigt i att jag uppenbarligen lever på detta och tycker att de kan lastbalansera bort mina asp sidor utan att informera mig ett smack och inte ens ge mig förvarning om vad som kommer att hända så att jag kan välja om jag vill gå i konkurs eller om jag vill rädda mina siter. //Charina Nilsson |
||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Binero har med andra ord mer eller mindre agerat bedrägligt för att locka in en ny kund, det minsta de kan göra är att betala tillbaka HELA summan och be om ursäkt för sitt agerande. När jag inte kan leverera en vara i min webbshop så är det vad jag får göra (samma sak när jag jobbar som konsult, kan jag inte levrera vad jag avtalat med kunden så är det bara att bita i det sura äppllet och betala tillbaka förskottspengarna, har man inte fakturerat så är det bara att räkna bort timmarna), be kunden om ursäkt och betala tillbaka HELA summan, inkl fraktkostnad och jag får inte pengarna tillbaks för mina transaktionskostnader. Det värsta som kan hända är att jag får en missnöjd kund (som har fog för sina klagomål), och det vill jag till varje pris undvika. Senast redigerad av Conny Westh den 2012-09-23 klockan 19:49 |
||
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har mailat Binero (konsument/support) följande.
--- Jag har varit i kontakt med Företagsjurist ***** som anser att: Du har självklart rätt till skälig tid att ta ställning till om du vill gå över på deras nya avtal och vad det innebär för dina siter/din verksamhet innan de gör några förändringar. Något jag också tycker ni borde förstått. Jag vill alltså återgå till att ligga på ett rent windowssystem tills jag har fått skälig tid att antingen skriva om applikationerna eller flytta mina siter. Jag kan inte riskera min verksamhet för att ni inte respekterar kund och fullständigt nonchalerar att vissa funktioner slutar fungera (laddningstid på >5 min är att likställa med att sluta fungera) från ena dagen till den andra. Jag kommer att ha panik fram till den dagen jag antingen fått garantier från er att ni flyttar tillbaka mina siter och inte gör något igen utan att jag fått tid på mig att åtgärda. Ni inser det orimliga i att ni från ena dagen till den andra tycker er ha rätt att sätta alla mina siter ur funktion med hänvisning till att alla webhotell går över på Linux och att jag skall ha förstått det trots att jag vid ett flertal tillfällen påpekat att jag inte kan ligga på ett linuxsystem. --- Vet inte om någon (kanske ingen) är intresserad av hur Binero behandlar sina kunder som är så pass Obsolete som Conny och jag, men jag inbillar mig/hoppas att det fortfarande finns viss hänsyn kvar hos folk som har förtroende för andra och inte alltid är beredd på att bli lurad och därigenom får skylla sig själv om de tror gott om andra. /Charina Nilsson |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|