FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Eller man skall veta att man inte kan lita på att det inte finns nötter? Om man vill vara säker på att det inte är nötter i maten så skall man gå på en finare restaurang, hur vet man då var gränsen går? Hur mycket måste man betala för sin hamburgare för att säkert veta att det inte finns nötter? Eller är enda utvägen att göra den själv? Även om man är fullständigt urusel på att laga mat? Eller har det ens med priset att göra? Finns det inga ärliga snabbmatsrestauranger som faktiskt står för att de har nötter i sina hamburgare? Är det det ni menar, är jag så jävla naiv att jag tycker att man skall kunna lita på åtminstone svenska webhotell när de skriver att de har fullständigt stöd för asp? Nu är det ju heller inget jättemärkligt objekt jag använder. Om alla skriver att de har fullständigt stöd för ASP hur skall jag veta vilka som inte har det och vilka som har det? Några har väl fortfarande det? Resonemanget att man inte skall kunna kräva att webhotell/restauranger är ärliga med vad de bakar in i sina hamburgare är horribelt tycker jag, och hoppas och tror fortfarande att ni har fel i det stora hela och att det inte är så illa ställt. /Charina Nilsson |
||
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har vi kommit så långt med supporten på Binero - Johan Edlund - att han konstaterar att jag aldrig migrerats utan att mitt asp script aldrig fungerat i deras lastbalanserade linuxmiljö. I princip förändrar det inte ett smack. Känner mig lika lurad för det eftersom det fortfarande är ett fullt normalt asp objekt (Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject") ) som inte fungerar tillfredsställande med normal laddningstid.
Även om det är så att jag har så ynkligt liten trafik på mina siter och så få användare så att problemet inte började kommenteras/uppdagas förrän för några månader sedan så förändrar detta inte att Binero anser sig ha stöd för asp fullt ut och nu inte är speciellt intresserade av att ta ansvar för att de säger sig ha detta. Jag vet inte hur de med sin McDonalds inställning skall lösa problemet, de kan ju börja med att skriva på sin sida att de bara har 98% stöd för asp och sätta liten asterisk vad de inte har stöd för så undviker de detta i fortsättningen. Sedan tycker jag att de faktiskt får bita i det sura äpplet och ordna så att jag slipper den där lastbalanserade linuxmiljön tills jag fått skälig tid att flytta/skriva om mina siter. Lite ansvar för att man inte har varit helt sanningsenlig i sina löften får man väl ta även om man är McDonalds/Binero. /Charina Nilsson |
||
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Satan i Gatan vad liten man känner sig. Spelar ingen roll. Detta var dödsdömt redan från början. Stora drakar har alltid rätt och kan alltid slingra sig runt.
Faktum kvarstår. Scripting.FileSystemObject är mycket vanligt i asp och det fungerar enligt er egen utsago inte i er windowsmiljö. Då är det heller inte någon windowsmiljö. Det är inte fullt stöd för Asp hur mycket du än bortförklarar och 'förklarar'. Att jag skulle förstått, gissat, vetat eller frågat om detta specifikt när jag frågade om ni hade fullt stöd för asp förstår jag att ni nu tycker. Fullt stöd för asp innebär att ni inte har stöd för Scripting.FileSystemObject och eventuellt något mer som vi inte upptäckt ännu... Jag kommer hädanefter anse att ni har feg och ointresserad support, urdåligt kundbemötande och rent urusel förståelse för att ni ställer till det i kunders små företag med era bedrägliga löften på er site. Jag kommer inte lita på något ni säger och sätta mig att skriva om denna applikationen och försöka att flytta mina siter till en annan server där de står för sina löften. Vart vet jag inte än och när jag har tid vet jag inte heller. Under tiden får jag hålla andan och hoppas att ni inte får för er något mer som gör att ännu mer slutar att fungera. /Charina Nilsson |
||
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nilsson,
Bineros svar här ger en mycket klarare bild av ditt problem. Man har inte gjort någon migrering eller förändring av dina befintliga webbplatser, vilket men fick intryck av dina många inlägg. Du har därmed kört felfritt mer eller mindre över 1 år. Du har inte haft problem förrän du nu har 3-4 månader sedan flyttat en specifik webbplats från en windows2000/IIS6 miljö till Binero och denna webbplats är nyckeln till allt detta och alla dessa inlägg. Sen måste jag säga att vissa måste lära sig att utveckla på ett korrekt sätt. Flyttar man, uppgraderar eller liknande så måste man testa innan man genomför sådana drastiska förändringar i sin hosting. Alla vet att saker som kan fungera på ett webbhotell inte fungerar på andra. Man kör alltid tester på en sekundär installation av en sida, testar,testar och åter testar innan man flyttar - om det är en så kritisk webbplats. Sedan har jag ingen förståelse att du i något inlägg mer eller mindre skulle ge de skulden att din rörelse faller med detta. Det är en webbplats så du kan i lugn och ro lägga på annat webbhotell, det tar ju idag oftast inte mer än 24 timmar att bara flytta en webbplats. Att ha "alla sina ägg i samma korg", som kostar 138 kr i månaden verkar ju vara något ogenomtänkt, på gränsen till korkat och man bygger sin verksamhet på ett enda webbhotell. |
||
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
För mig låter det som om du gick till ett webhotell med lokal disk till ett med SAN och gör så många läsningar från filsystemet att du verkligen känner av svarstiden från lagringen. Det är fullkomligt normalt i alla distribuerade miljöer, och tyder isåfall också på att du har ett prestandaproblem i din kod. I sådant fall har du valet mellan ett webbhotell med en klassisk lokal lagring (och underanvänd disk) eller strukturera om dina läsmönster mot disk. Vill du ha en optimal och kontrollerad miljö måste du ha dedikerade resurser via VPS eller dedikerad server. Alla andra alternativ kan alltid ge oväntade prestandaproblem om det finns krävande delar av applikationen. Skulle Binero haft en intresserad och sysslolös programmerare på sin support skulle denna säkerligen kollat upp sådana eventuella problem för länge sen. Men jag tycker faktiskt inte att man ska kunna förvänta sig att få gratis code reviews på budget-webbhotell. Om du vill utreda om detta är problemet. Testa att köra applikationen från en lokal maskin och använd en lagring på en nätverksdisk. Det borde isåfall ge jämförbara resultat.
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Man kan till exempel läsa så här på annat forum (idg.eforum.se): "Jag har efter mycket diskussioner fått veta av Citynetworks support att deras servermiljö inte klarar av klassisk ASPs sessionshantering. ... då funkar inte sessionerna längre då vi blir utkickade efter några minuters inaktivitet. Nu har jag fått veta av deras support att detta beror på att sessionerna hamnar på en separat server och sidan ligger på en klustrad servermiljö så vid olika anrop kan man hamna på olika servrar och därmed tappa sessionen. ...": Jag kan alltså... med anledning av att jag numera fått den smärtsamma kunskapen om hur obetydlig Binero anser att jag är, och hur lite de bryr sig om huruvida mina siter funkar eller ej, anta att när de får för sig att göra som Citynetworks så ryker mina siter utan att Binero lägger speciellt många tankar bakom detta. Jag är inte ens säker på att de tycker att jag är tillräckligt mycket värd att de gör sig besväret att ens informera mig, detta för att jag insett att deras support efter alla frågor jag ställt SEDAN strulet uppdagades, inte visade någon som helst kompetens i vad som händer. Här drar jag slutsatsen att ingen ens vet om att deras nya häftiga system kommer att innebära att så gott som samtliga asp-siter slutar att fungera. (Jfr, tog mig 3 månader av kontakt med supporten att ens få reda på att asp filhantering inte funkar på deras system) Det är då mitt företag ryker, det är vad jag befarar kommer att hända. Om du läst inläggen hade du antagligen snappat det men eftersom du inte kunde utläsa det så har jag nu förklarat detta. Du är förmodligen Linuxanvändare så du har ditt på det torra för närvarande. Yay, good for you. Grattis /Charina Nilsson |
||
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Att skriva om koden är inte det största problemet. Läs mitt svar ovan till Helix. Detta går att skriva om på ett par dagar förhoppningsvis. Dagar jag inte har egentligen och är anledningen till att jag väntat eftersom det enligt binero inte haft med asp'n att göra då jag fått otaliga försäkringar att jag ligger på en windows yada, yada, yada. Jag ger mig inte i kast med att gissa mig till att det är felaktig kod förrän jag nu (efter 3 månaders kontakt med deras support) fick reda på att det hade med filhanteringen att göra. Det är ointresset för kunden som jag reagerat mest på. Ointresset att ens ta reda på vad jag frågar efter, ointresset att ens ta reda på hur deras fräcka lastbalanserare påverkar deras asp-kunder. Sådant är oerhört smärtsamt att få reda på, och ja... ärligt talat skrämmer skiten ur mig eftersom jag har 20+ siter. /Charina Nilsson |
||
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför inte skita i att svara på alla inlägg här och lägga tiden på att skriva om koden istället?
Älskar alla "upptagna systemutvecklare" som kan lägga hur mkt tid som helst här på forumet ![]() |
||
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Nej, det är jag inte direkt; har en Linux VPS, några webbkonton och 3 egna Windowsservrar (2x2008 och 1x2003). Saken är att du har 20+ sidor som du kör på ett konto på Binero och nu har en som du flyttade nyligen problem av att Bineros system inte riktigt har samma filsystem, samma filsystem som de hade när du startade ditt konto där 1,5 år sedan. De har inte ändrat något utan du verkar ha tillkommit med en webbplats som inte fungerar. Det är få företag inom webbhotell som kan tillgodose alla med exakt det de vill ha och stödja allt. De flesta webbhotellkonton kostar ju "inget" för någon som har ett företag och lever på det. Sluta "gnälla på ett forum", ta tag i saken och flytta bara den sidan så länge som inte fungerar till ett annat webbhotell. Hur svårt kan det vara .... |
||
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tja, om inte annat så kanske det hjälper någon mer viktig som har tänkt att flytta till Binero att få insyn i hur obetydliga dom tycker sina småkunder är. Kanske även en asp-programmerare som nu har nytta av mina smärtsamma insikter och tänker sig för när de väljer webhotell. Ingen tvingar någon att läsa mina 'gnälliga' trådar, allra minst Linuxanvändare med noll förståelse för att någon överhuvudtaget kan fortsätta skriva i ASP. /Charina Nilsson Senast redigerad av Nilsson den 2012-09-25 klockan 15:31 |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|