Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Skriver du i klassisk ASP, Binero inget för dig!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-22, 09:25 #11
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Medlem

Just nu har man liksom hamnat i en märklig situation. Antingen får jag flytta eftersom jag inte kan få besked om hur mycket de kommer att stödja Asp framöver. De kanske får för sig att det inte går att använda sessionsvariabler alls eller något annat som linux inte gillar. Vad vet jag. Även om jag skriver om just denna sida som jobbar mot file-scripting objektet som då tar över 5 minuter på sig att ladda. Det fungerar fortfarande men det tar alltså 5 minuter att snurra runt i deras lastbalanserade miljö att det i princip är oanvändbart, så vet jag alltså inte om det är något annat som inte fungerar imorgon. Med samma resonemang, att jag skall acceptera att de inte kan vara bakåtkompatibla.

Eller så får jag skriva i php då alltså. Vilket jag inte har ett dugg lust med.

Det tycker jag känns lite skumt. Då tycker jag helt sonika att Binero skall konstatera att de inte stödjer ASP, det vore ärligare så vet man det. Hade jag vetat det för 1,5 år sedan då jag tog beslutet att byta hotell till Binero att de skulle resonera så här så hade jag aldrig flyttat hit. Därför vill jag också varna de som vill ha en windowsmiljö att det som Binero erbjuder inte är windowsmiljö mer än så mycket som de känner att de vill ha det.

Jag vet inte vad du menar med spontant. Jag får bara anta att mina siter flyttades ett speciellt datum för de fungerade utmärkt med asp, både med udda tecken och med mitt script för ett och ett halvt år sedan. Det är ungefär för några månader sedan som de började konstra. Jag antar att jag hamnade i deras lastbalanserade linuxmiljö då. Inte vet jag... det funkade och sedan funkade det inte.

/Charina Nilsson
Nilsson är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-22, 09:38 #12
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Supermoderator

Jag flyttade mina sidor som var skrivna i klassisk asp till Loopia som har stöd för detta för att slippa göra om dem när jag migrerade mina sidor.
Oläst 2012-09-22, 12:05 #13
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
Men hur glad hade du blivit om du lämnat in din älskade Volvo som du lagt ner massa tid och möda på till en verkstad som uttryckligen informerat om att de hade dina reservdelar för att sedan upptäcka att den inte gick så bra som den skulle för att de bara haft vissa delar men inte alla?

Och att det dessutom varit ett jäkla jobb för dig att ta bilen till just den verkstaden för att du trodde att den skulle ta hand om din Volvo på det sättet du tyckte att du hade rätt till. Även om du tyckte att du haft en jäkla tur som hittat en så billig verkstad som gav löfte om att ha dina delar?

/Charina Nilsson
Ja jag förstår som sagt att du är upprörd. Nu har jag inte någon bakgrundsfakta, och det beror ju väldigt mycket på när du flyttade till Binero. Om man återgår till bilexemplet så skulle jag tycka att det var dåligt hantera av verkstan om du ringde för en vecka sedan och nu när du ska hämta delen så har den utgått. Om du däremot frågade verkstan för 4 år sedan och dom sa att dom hade den i lager så skulle det bara vara fullt naturligt om den utgått nu.
Johan_W är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-22, 12:38 #14
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Jag flyttade mina sidor som var skrivna i klassisk asp till Loopia som har stöd för detta för att slippa göra om dem när jag migrerade mina sidor.
Med andra ord så har de vetat om detta ett längre tag. När började dina asp-sidor strula? Alltså hur länge har Binero vetat om att de inte längre har stöd för ASP men mörkat det. Jag påbörjade flytt av alla mina domäner till dom i maj 11, och har alltså hållit på i nästan 1,5 år och strulet började nog för 3-4 månader sedan.

Hur är det på Loopia då? Jag vill inte börja flytta igen för att upptäcka att de har samma nonchalanta syn på vad som anses att man har 'stöd för'. Dvs om man beställer ett windowskonto så är det ett windowskonto man har. Självklart anser jag, men tydligen så är det något underförstått att man skall fatta att man inte har ett windowskonto enligt en del i denna tråden.

/Charina Nilsson
Oläst 2012-09-22, 12:41 #15
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Ja jag förstår som sagt att du är upprörd. Nu har jag inte någon bakgrundsfakta, och det beror ju väldigt mycket på när du flyttade till Binero. Om man återgår till bilexemplet så skulle jag tycka att det var dåligt hantera av verkstan om du ringde för en vecka sedan och nu när du ska hämta delen så har den utgått. Om du däremot frågade verkstan för 4 år sedan och dom sa att dom hade den i lager så skulle det bara vara fullt naturligt om den utgått nu.
Jag påbörjade min flytt till Binero i maj 2011 och kontrollerade vilka applikationer och naturligtvis att de har stöd för klassisk asp då. Man har ju även möjligheten att skapa 'windowskonto' och det får man då anta är ett 'windowskonto' i min värld och inte ett 'linuxkonto'. Det finns även möjligheten att skapa ett 'linuxkonto' men i realiteten så är de båda två samma sak numera på Binero och det skall man alltså ha begripit.

Jag har inte gjort det och sitter nu här med lång näsa och alternativen att tro att det skall funka på linuxkonto bara jag skriver om den sega filehanteringen eller så måste jag flytta.

Om vi återknyter till bilexemplet så frågade jag uttryckligen i mina mail igår Binero om de anser att de har stöd för ASP (läs fortfarande servar min gamla fina Volvo) och de svarade att de gjorde de. Så då kan man alltså tycka att verkstaden som för fyra år sedan svarade att de servade din Volvo svarar även idag att de servar din Volvo med originaldelar så att den fungerar såsom du kan förvänta dig. Man kan fortfarande läsa på Bineros sida när man beställer webhotell att de har stöd för Klassisk ASP. Inte ett ljud om att ditt windowskonto skall ta flera varv i deras lastbalanserade linuxmiljö som då slöar ner dina sidor så att det i praktiken blir obrukbara.

/Charina Nilsson

Senast redigerad av Nilsson den 2012-09-22 klockan 12:45
Oläst 2012-09-22, 12:43 #16
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
Citat:
Dvs om man beställer ett windowskonto så är det ett windowskonto man har. Självklart anser jag, men tydligen så är det något underförstått att man skall fatta att man inte har ett windowskonto enligt en del i denna tråden.
Använder du åäö i en massa filnamn eller varför klagar du på att åäö inte fungerar? ÅÄÖ är något som aldrig kommer fungera i IT-system och något som man ska undvika till varje pris. Vare sig det gäller domäner eller filnamn.
KristianE är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-22, 13:16 #17
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Använder du åäö i en massa filnamn eller varför klagar du på att åäö inte fungerar? ÅÄÖ är något som aldrig kommer fungera i IT-system och något som man ska undvika till varje pris. Vare sig det gäller domäner eller filnamn.
.

Det är inte det som det handlar om. Jag har varit bortskämd med egen windowsserver tidigare och då spelade det ingen roll. Har ändrat alla å, ä, ö och svalt det sura rönnbäret. Vet att det inte är bra kod så det har jag inga invändningar emot även om ett windowskonto bör klara även det.

Det som INTE fungerar på tillfredsställande sätt är normal asp filhantering enligt konstens alla regler. Det är det som är skrämmande att väl fungerande asp kod som är korrekt skriven kan inte Binero garantera att den fungerar imorgon.

För att upprepa mig eftersom du inte läst hela tråden. Ett fungerande asp-script som på en windowsserver tar mindre än en sekund att ladda tar över 5 minuter på deras 'lastbalanserade' linuxmiljö. Inte godtagbart. Behöver jag påpeka att den tog mindre än en sekund på Bineros server innan de började dona med mina windowsdomäner.

/Charina Nilsson
Oläst 2012-09-22, 13:24 #18
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Du har rätt, men ändå fel.

De flesta SAN använder egna operativsystem varav många är baserade på *nix. Känner inte till något Windows-baserat SAN öht.
Har sett stora EMC SAN, då pratar vi om flera 40U skåp fulla med disklådor. Där kontroller varit burkar som kört Windows Storage Server. Sedan är det väl som att köpa pest att ha Windows i så stor lagringsmiljö.

Bara tanken på 100% nertid för varje daglig windows update *Ja jag vet att man kan ha flera kontroller men låter ändå inte stabilt någon stans*
patrikweb är inte uppkopplad  
Oläst 2012-09-22, 18:26 #19
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Med andra ord så har de vetat om detta ett längre tag. När började dina asp-sidor strula? Alltså hur länge har Binero vetat om att de inte längre har stöd för ASP men mörkat det. Jag påbörjade flytt av alla mina domäner till dom i maj 11, och har alltså hållit på i nästan 1,5 år och strulet började nog för 3-4 månader sedan.

Hur är det på Loopia då? Jag vill inte börja flytta igen för att upptäcka att de har samma nonchalanta syn på vad som anses att man har 'stöd för'. Dvs om man beställer ett windowskonto så är det ett windowskonto man har. Självklart anser jag, men tydligen så är det något underförstått att man skall fatta att man inte har ett windowskonto enligt en del i denna tråden.

/Charina Nilsson
Jag låg på deras gamla miljö tidigare och där funkade det fint, men det funkade inte på deras nya 2.0 miljö så jag flyttade asp sidorna till mitt loopia konto där jag vet att de fungerar. Jag har kvar ett par asp.net2 på binero som funkar bra. De sa till mig att stödet för klassisk asp inte fans på deras nya miljö. Klassisk asp har gjort sitt så man får nog vara glad så länge det finns stöd för det bland webbhotellen
Oläst 2012-09-23, 07:57 #20
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Jag låg på deras gamla miljö tidigare och där funkade det fint, men det funkade inte på deras nya 2.0 miljö så jag flyttade asp sidorna till mitt loopia konto där jag vet att de fungerar. Jag har kvar ett par asp.net2 på binero som funkar bra. De sa till mig att stödet för klassisk asp inte fans på deras nya miljö. Klassisk asp har gjort sitt så man får nog vara glad så länge det finns stöd för det bland webbhotellen
Så med andra ord så lurade dom mig i alla mail och samtal jag hade med dom i maj 2011 när jag kontrollerade att klassisk asp fungerade och vilka tillägg de hade. Hade de varit ärliga så hade de inte fått mig som kund, jag hade fått mindre migrän, bättre rykte och de jag jobbar med hade sluppit vara så irriterade på mig.

Nu blir jag inte bara irriterad, arg nu blir jag både besviken och ledsen också. Känner mig ännu mer dragen vid näsan. Dags att börja dra flyttlasset igen då. Och be i ny tråd om webhotell som respekterar sina kunder, är ärliga i sina avsikter, inte lurar dom med snikna försäljningslöften och har förståelse för hur mycket besvär och huvudvärk deras nonchalanta beteende medför för andra.

//Charina Nilsson
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017