FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som de flesta andra "Mac vs PC"-trådar spårar den ur, och jag känner mig delvis skyldig. "Kvalite och livslängd" används som sagt som argument för mac, även av mig, och som motargument används "Den är ju dubbelt så dyr", och detta är sant när man jämför de "billigaste" macarna mot de billigaste pcarna. Det är som att jämföra äpplen och päron (eller äpplen mot russin).
Jag kan erkänna att jag aldrig använt en high-end PC. Har bara hållt mig i "siba-sortimentet" för att citera tidigare inlägg. Har dock installerat några "mellanklass-pc" åt kunder och de känns faktiskt ok. Den stora fördelen, och argument som håller bättre är operativsystemet. Mac OS X är baserat på Unix (som inte är gratis) men har ett egenutvecklat grafiskt interface som är svårslaget. Det är intuitivt, dvs. enkelt att använda. Man behöver inte "lära sig" använda systemet. Jag brukar säga till en inbiten windows-användare att "glöm allt du lärt dig, och titta på skärmen så hittar du". Innan jag började använda mac hade jag använt windows i många år och tyckte att det var lite bökigt i början, eftersom man var van vid det "omständiga" windows. Jag jobbar lika effektivt på mac och windows men gillar macen bättre. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|