FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Något jag stör mig på i OSX är dock när jag kör 2 skärmar, hur smidigt är det då att menyn är längst upp i vänstra fönstret.
Då är det smidigare med menyn i varje program som Windows har, då slipper man flytta musen drygt 1 skärm... Både Windows och OSX är bra system, båda har för och nackdelar. Man ska dock inte jämföra lågpris-pc med en Mac, utan jämför då i lika prissegment så är även hårdvaran på PC bra och inte plastig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du vet att du kan flytta menyn till den skärm du vill ha den på? Bara dra och släppa menyn där du arrangerar skärmarna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Flitig postare
|
min 27" imac har blivit sjukt seg i uppstarten. Jämför man med min win7 burk så är det två olika världar... känns som det är helt nödvändigt med en ssd.
finder är inte heller min favorit, har inte vant mig än och ändå är jag 3 år in på mina macar. hatar hur den ersätter filer/mappar när man egentligen vill slå ihop som man är van vid från explorern. i övrigt är den väl helt ok. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Vi (firman) har fyra iMac och alla utom en används dagligen. Den äldsta är fem år och "går fortfarande som en klocka". Vad kan ha orsakat segheten? Ps. Jag har flera vänner som haft problem med relativt nya MacBooks som plötsligt slutat fungera (olika fel). Allt är givetvis inte frid och fröjd med Mac. Dock verkar de alla fått en snabb service och därmed fått tillbaka datorn fort.
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Flitig postare
|
iMac kommer inte med SSD, om du inte köper en snordyr från Apple eller installerar en själv. Det är nog det som orsakar segheten.
Citat:
En kompis krånglade förra sommaren med sin Asus, fem gånger under ett halvår låg den på verkstaden, han kunde använda datorn max en vecka totalt under det halvåret innan Asus godkände hans reklamation och gav honom en ny dator. Nu är det en konsumentdator, men det är ju min Macbook Pro med? Så varför skall lagning ta sån jäkla tid för andra tillverkare?! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Dotterns Macbook Air däremot, inköpt i februari, tvärdog i juni och tillbringade 18 dagar hos Mac innan den kom tillbaka fungerande igen, men utan vettig förklaring... Min egna Macbook Air däremot har fungerat mer eller mindre felfritt i ett år, men även den hänger sig ibland (precis som min Windows också gjort någon gång). Vill nog påstå att man arbetar lika bra och effektivt i Mac som i Windows och det hänger bara på vad man är van vid. :-)
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Vi har utnyttjat den tjänsten på företaget några gånger och det har alltid fungerat snabbt och smidigt och man har aldrig behövt åka iväg med sin dator :-) Dessutom ryms den supporten i priset för en maskin som är lika dyr som en Mac. Klagar inte på Mac, men jag vet inte om jag är imponerad av deras support direkt (jämför med Dells Pro Support och jag har provat Macs support med dotterns maskin, se ovan).
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Några slumpvist utvalda webbplatser som betygsätter eller tipsar om bärbart (2012): - CNET- http://reviews.cnet.com/best-laptops/ - GIZMODO: http://gizmodo.com/5930896/the-best-...laptop-of-2012 - PC MAG: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2369981,00.asp - LAPTOP MAG: http://www.laptopmag.com/mobile-life...card-2012.aspx
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kan också rekommendera Dells Pro Support. Sambon spillde vin på laptopen/tangentbordet, dagen efter kommer Dell hem till en och byter ut alla skadade komponenter.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|