FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
min 27" imac har blivit sjukt seg i uppstarten. Jämför man med min win7 burk så är det två olika världar... känns som det är helt nödvändigt med en ssd.
finder är inte heller min favorit, har inte vant mig än och ändå är jag 3 år in på mina macar. hatar hur den ersätter filer/mappar när man egentligen vill slå ihop som man är van vid från explorern. i övrigt är den väl helt ok. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Vi (firman) har fyra iMac och alla utom en används dagligen. Den äldsta är fem år och "går fortfarande som en klocka". Vad kan ha orsakat segheten? Ps. Jag har flera vänner som haft problem med relativt nya MacBooks som plötsligt slutat fungera (olika fel). Allt är givetvis inte frid och fröjd med Mac. Dock verkar de alla fått en snabb service och därmed fått tillbaka datorn fort.
__________________
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
iMac kommer inte med SSD, om du inte köper en snordyr från Apple eller installerar en själv. Det är nog det som orsakar segheten.
Citat:
En kompis krånglade förra sommaren med sin Asus, fem gånger under ett halvår låg den på verkstaden, han kunde använda datorn max en vecka totalt under det halvåret innan Asus godkände hans reklamation och gav honom en ny dator. Nu är det en konsumentdator, men det är ju min Macbook Pro med? Så varför skall lagning ta sån jäkla tid för andra tillverkare?! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Vi har utnyttjat den tjänsten på företaget några gånger och det har alltid fungerat snabbt och smidigt och man har aldrig behövt åka iväg med sin dator :-) Dessutom ryms den supporten i priset för en maskin som är lika dyr som en Mac. Klagar inte på Mac, men jag vet inte om jag är imponerad av deras support direkt (jämför med Dells Pro Support och jag har provat Macs support med dotterns maskin, se ovan).
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Några slumpvist utvalda webbplatser som betygsätter eller tipsar om bärbart (2012): - CNET- http://reviews.cnet.com/best-laptops/ - GIZMODO: http://gizmodo.com/5930896/the-best-...laptop-of-2012 - PC MAG: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2369981,00.asp - LAPTOP MAG: http://www.laptopmag.com/mobile-life...card-2012.aspx
__________________
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kan också rekommendera Dells Pro Support. Sambon spillde vin på laptopen/tangentbordet, dagen efter kommer Dell hem till en och byter ut alla skadade komponenter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Hade jag bott närmare och kunnat åka in direkt, hade nog reparationen tagit tre dagar bara, vilket ändå får anses som sjukt bra i konsumentsammanhang utan specialavtal med tillverkaren. Jo, jag håller med. Men de ville inte lösa det digitalt, är väl att dom måste ha originalet. Alternativet hade ju varit att posta det, men då hade det tagit flera dagar extra vilket inte var ett alternativ. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|