FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skulle aldrig över min döda kropp gå över till Mac/OSX. För mig är det rena blåsningen. Du betalar såna sjuka överpriser för äpplet och den "otroligt fina silvriga" färgen. Påstå inte att ni betalar för OSX för det är Unix, då kan ni lika väl sätta er framför Unix och knåpa, GRATIS.
Att Man jobbar mer effektivt kan man ju aldrig säga som argument, det är helt från person till person, inte från OSX till Windows eller vise versa. Sen att OSX inte kan få virus/trojaner, hahahaha. Bara där börjar jag undra över Mac användares faktiska datorkompetens när de används som ett gott argument till varför en Mac har införskaffats. MEN! Smaken är som tur som baken. "MacAttacked" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Vad jag vet fungerar förövrigt Adobes produkter fint under Unix. Senast redigerad av ninza den 2012-09-10 klockan 15:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Givetvis är det helt möjligt att man kan få virus, trojaner och annat skit i OS X med, men det är så pass sällsynt att man än så länge inte behöver se det som ett hot och köpa antivirusprogram det första man gör. Är man dessutom förnuftig när man använder sin dator klarar man sig utan i tom. Windows. Jag har inte fått något skit i min Dell hittils. Kör Microsoft Security Essentials.
Skulle jag inte ha en Mac och kunna köra OS X skulle jag nog föredra en linux-dist, men allt fungerar så mycket enklare i OS X och man slipper krångla för det mesta, till skillnad från Linux. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
En skön sak med att köra Mac är även att man slipper en plastig dator från Dell och programvara som Microsoft Security Essentials.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Även om man i princip klarar sig, skulle jag aldrig våga köra utan. Även om min plastiga skitdell (den har fanimej tre år nyare hårdvara än min mac) aldrig används, den bara ligger på skrivbordet igång och agerar filserver atm, så har jag antivirusprogramvara i den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag har petat lite på Asus Zenbook och Acer S3 och S5 och de ligger långt efter en Macbook Pro/Air i byggkvalitet. Jämför bara trackpaden på en MBP/A med deras touchpads, det är ingen känsla alls i dom. Skärmarna var jag inte heller så imponerad över, även fast min MBPs skärm är tre år äldre. Senast redigerad av oskarh den 2012-09-10 klockan 15:56 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||
|
|||||
Klarade millennium-buggen
|
Måste säga att man blir trött på dessa jämförelser, som i de flesta fall mynnar ut i inga relevanta diskussioner. Båda sidorna har oftast argument som inte håller i längden.
Av alla argument, så måste den om kvalité och livslängd vara nog det dummaste och det reflekteras även i denna tråd: Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Varför inte jämföra då livslängden, hårdvaran, hållbarheten mot laptops för samma pris? Då kommer man snabbt in på "Business"-segmentet med datorer som inte bara har plast som hölje, som står emot att man spiller läskedrycken, att man trampar på den eller även tappar den på golvet. Om man gör det och jämför Äpplet med andra äpplen och inte med päron så inser man att det är inte någon stor skillnad förutom i designen och operativsystemet så klart, vilket är det ända som skiljer de åt, samt det som man väljer mellan när man köpet en dator idag. Grupp 1. Många "hemma"-konsumenter har inte testat en Mac och tycket det är hutlösa priser, men det skulle de också tycka om "Business"-modellerna, som normalt inte finns heller i SIBAS butiker. Grupp 2. På samma sätt, så är det många Mac ägare som höjer Mac till skyarna för deras långa livslängd och kvalité, har aldrig haft em kvalitets-, "Business"-modell av något märke som kör med Windows och har oftast noll koll på dessa. Bara inse att i dessa diskussioner, så har båda lägren fel, då man inte har fattat affärskoncepten och de olika segmenten hos tillverkana och gör fel jämförelser helt enkelt när man tittar på hårdvara, livslängd och byggkvalité. Senast redigerad av Helix den 2012-09-10 klockan 16:11 |
||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|