Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Timpris jour

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-01, 04:19 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Är det 2 h inställelsetid hela dygnet eller varierar det, som jag förstod det så är det 2 h oavsett när på dygnet det sker.

Du måste h aen person startklar dygnet runt så det borde helt enkelt vara en självkostnad för leverantören som beräknas så här:

365,25*24= 8766 timmar jour per år i snitt.

Det finns 52 veckor per år.

Varje normal vecka har 40 timmar ordinarie arbettid. 88 kvalificerade övrtidstimmar och 40 timmar enkel övertid.

men så har vi ytterligare 10 röda dagar utspridda i almanackan, om vi räknar att var och en av dessa ersätter två ordibnarie arbetsdagar med kvalificerad övertid. så blir det:

KÖT => Kvalificerad Övertid
EÖT => Enkel Övertid
NAT => Normal Arbetstid

52 kalenderveckor:
KÖT +4576 h
EÖT +2080 h
NAT +2080 h

10 helgdagar påverkar:
KÖT + 320 h
EÖT - 160 h
NAT - 160 h

Summa:
KÖT +4896 h
EÖT +1920 h
NAT +1920 h

Kostnaden för leverantören blir:
Summa:
KÖT +4896 h * 2,0 => 9792
EÖT +1920 h * 1,5 => 2880
NAT +1920 h * 1,0 => 1920
Summa: Lön för 14592 timmar
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-01, 04:48 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Jour är svindyrt och kunderna är normalt inte särskilt priskänsliga. När kunden tecknar avtalet, så hoppas denna på att aldrig behöva utnyttja jouren. Och om/när kunden väl behöver göra det, så beror det normalt på att någonting har skitit sig rejält. I det scenariot så är kunden beredd att betala vadsomhelst, utan att knorra.

Men om du "kompletterar med externa resurser" så vet du ju redan vad det bör kosta? För jag antar att dina externa resurser inte jobbar gratis? Har man ett litet/medelstort företag, så måste man i princip köpa in tjänsten av en större organisation. Det blir helt enkelt horribelt dyrt annars.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-01, 14:01 #3
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Tack för bra feed-back. Vi landar på ett erbjudande på c:a 12k i veckan. Det blir dyrt, men vi får se vad de säger. Kan tillägga att det "bara" gäller inställelsetid för support på distans (via VPN). Blir ju riktigt dyrt så länge man inte kan slå ut kostnaden på flera kunder, får se vad de säger ...
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017