Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Timpris jour

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-01, 16:46 #10
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Om man ska följa justa regler för aretstagare så ska ju den som har jour och är bunden, dvs inte kan vara "ledig" ska ju ha full lön för hela sin jourtid. Då blir kostnaden som jag visat.

Man kan ju givetvis avtala med underleverantörer som inte kan reglerna för arbetstagare eller ehenföretagare som helt enkelt är extremt villiga att ta jobbet med jour/beredskap utan att få marknadsmässig lön.

Men som jag skrev så behövs det en personalstyrka på 7 personer som skiftar om jobbet för att klara att leverera tjänsten som sådan. Kan man skrapa ihop ett gäng som har annat som de kan kombinera med denna tjänst så kan det fungera.
Ser man hur många som har jour/beredskap i Sverige så har typ ingen i närheten av dom summorna du beräknat det fram till.

Sedan vet jag inte du kan tycka det är rimligt få 900h när man ligger o sover, och enda man måste göra är att svara i telefon om det nu råkar ringa.

Visst jag skulle räknat 31,5 mille netto för min tid per år för 24/7 jobb, men jag skulle ändå aldrig minskat min frihet på det sättet.

Saken är att i verkligheten brukar beredskap ligga på 5-10k per vecka extra, och finns väldigt många som är väldig glada för den summan.

Sedan finns det självklart extremt stora företag som har en högre summa.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017