Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

inArchive.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-31, 15:56 #161
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Medlem

Exclamation Fortfarande utanför ämnet

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s Visa inlägg
Vet inte vart i mina inlägg du utläser att jag inte respekterar din åsikt?
I alla dina inlägg i denna tråd.

Om jag inte tycker det är relevant att dra min bakgrund för ämnet i dennna tråd, eftersom jag inte ser något som helst meningsfullt i detta, då respekterar du inte min åsikt om du trots detta hakar på detta tämligen uttjatade sidospår.

Citat:
Som jag beskrev så skriver jag för att kunna förstå. Utan att fråga kan jag tyvärr inte förstå,
Men du har frågat vad som frågats en väldig massa gånger och som besvarats exakt lika många gånger av mig. Om du inte förstår så är det naturligtvis trist men om jag inte vill efterfölja ditt önskemål att redogöra för min bakgrund pga av att jag anser det irrelevant så är det väl bara att respektera detta? Och kanske diskutera sakfrågan istället?

Citat:
sen om du anser att det är respektlöst att fråga, så får det vara så.
Ja, frågan var ju redan besvarad många gånger tidigare, så det är klart att jag tycker det är respektlöst att inte respektera min åsikt att jag inte ser den minsta relevans i att redogöra för min bakgrund.

Citat:
Får tacka för din tid att besvara mitt inlägg. Då är det även klart för mig att det inte finns något konkret exempel och det får jag acceptera.
Det var så lite.
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-31, 15:57 #162
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2004
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Visa inlägg
Jag vill bara diskutera det som är relevant, men SUN - och du - vill bara ägna er åt meningslös pajkastning och personangrepp i skydd av er anonymitet i forumet.
Jag, som redan presenterat mig, vill bara flika in (som andra tidigare) att du kommer längre med lite ödmjukhet här på WN.
Du är ny för oss andra användare och propagerar mot en sida som de flesta av oss inte bryr oss om, vilket gör att många
drar öronen åt sig och funderar vem som sitter bakom nicket Bosse007.

Ett välmenat tips är faktiskt vara öppen för att diskutera lite saker som inte är helt "on topic" då det kan underlätta i längden.
Utan någon som helst bakgrundsinfo är det väldigt svårt att ta dig på allvar och det hela ser ut som något underligt spamförsök.

Jag vet att du kommer dissikera min post i små citat och ge mig skarpa mothugg om hurvida jag och andra i denna tråd borde
hålla sig till ämnet men jag försöker bara hjälpa dig att komma tillbaka till ämnet.

/ Pelle
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-31, 16:02 #163
Medlem

Medlem

Exclamation 3 fel?

Citat:
Ursprungligen postat av Onpu
Här har du helt fel - tre gånger i rad

Nej, för att det ska klassas som rån måste det förekomma våld, eller hot om våld.

Nej. Det förekommer inget våld eller hot om våld i din beskrivning.

Nej. Det förekommer inget våld eller hot om våld i din beskrivning.

Citat:
Ursprungligen postat av StefanW Visa inlägg
Nu är du ju bara ute och märker ord egentligen.
Byter du ut Bosses ord mot bestulen så har han rätt.
Tack Stefan, kunde inte sagt det bättre själv , men jag vill inte att fler ska behöva drabbas av mobben här så var försiktig. Som jag nämnt tidigare kan de aggressiva påhoppen i detta forum snabbt vändas mot den som på något sätt tar mig i försvar, och det vill jag inte riktigt ha på mitt samvete.
Oläst 2012-07-31, 16:07 #164
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Jag är tämligen säker på att jag har skrivit en presentation, dock går det inte att söka mer än 500 inlägg bakåt, så jag kan inte hitta den. Den skulle troligen vara ganska så felaktig idag eftersom det har hänt lite på de 8 år jag skrivit här.

Bosse, det underlättar inte av att du upprepar samma inlägg med envishet, det gör bara att det blir jobbigt att läsa.

Alla, försök gärna att citera rimligt, det blir väldigt svårläst när det är felciterat.

OnTopic:
Hur väljer IA ut vilka sajter som ska "indexeras/kopieras"?
Respekterar de en begäran om att exkluderas i efterhand?
Respekterar de robots.txt?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-31, 16:08 #165
Onpu Onpu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2011
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av StefanW Visa inlägg
Nu är du ju bara ute och märker ord egentligen.

Byter du ut Bosses ord mot bestulen så har han rätt.
Jag har inte lusläst tråden men såg på ett ställe att Bosse anklagade kw_wasabi för att använda överdrivet språk.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Kom ihåg att räkneexemplet inte är till för att försvara inArchive. Det är till för att bemöta ditt påstående om att de orsakar STOR SKADA för de sajter som drabbats av dem.
Men var har du sett att jag påstått att InArchive "orsakar STOR SKADA för de sajter som drabbats av dem"?
Kanske blir bättre om vi inte försöker hävda något som inte är sant?
Här gör väl Bosse egentligen samma sak genom att smyga in rånad. Kanske för att får det att låta allvarligare än vad det egentligen är. Om han själv är noga med formuleringarna får han faktiskt räkna med petiga rättelser.

Förövrigt kan stöld också diskuteras. Om någon stulit din gräsklippare så finns den inte kvar hemma hos dig. Om någon kopierat din text så finns den fortfarande kvar. Vet att det låter som Piratpartiet nu, men det är ju faktiskt sant. Stöld är också fel ord om man ska vara riktigt nitisk.
Onpu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-31, 16:19 #166
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Kan någon (Bosse?) posta mailet som Bosse skickat ut angående inArchive?
Det vore kul att ta del av.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-31, 16:23 #167
Medlem

Medlem

Citat:
Tack Stefan, kunde inte sagt det bättre själv , men jag vill inte att fler ska behöva drabbas av mobben här så var försiktig. Som jag nämnt tidigare kan de aggressiva påhoppen i detta forum snabbt vändas mot den som på något sätt tar mig i försvar, och det vill jag inte riktigt ha på mitt samvete.
Aggressiva påhopp?

Jag rättade dig när du drog tre exempel på rån som är helt felaktiga. Jag försökte inte på något sätt vara nedsättande mot dig. Att du tar det som ett aggressivt påhopp kan jag faktiskt inte hjälpa.

Svara på Anders Larssons relevanta frågor istället när det faktiskt kommer något som tillför ämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
OnTopic:
Hur väljer IA ut vilka sajter som ska "indexeras/kopieras"?
Respekterar de en begäran om att exkluderas i efterhand?
Respekterar de robots.txt?
Det skrev du redan i ditt första inlägg i den här tråden. Jag förväntar mig ett bra svar utan upprepningar.

Citat:
Jag kan besvara alla eventuella frågor om effekten i sökmotorerna och om InArchive.com och arkiveringar.
Onpu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-31, 16:27 #168
Medlem

Medlem

Exclamation Utanför ämnet...

Citat:
Ursprungligen postat av digi Visa inlägg
Jag, som redan presenterat mig, vill bara flika in (som andra tidigare)
Ny bryr jag mig ju inte, men presenterat dig har du ju inte gjort... det enda du skrivt är ju ditt namn och din titel. Alltså vet ingen mer om dig än om mig.

Citat:
att du kommer längre med lite ödmjukhet här på WN.
Så du menar att jag inte är ödmjuk, som inte ägnar mig åt pajkastning och personangrepp utan bara på sakligast möjliga sätt försöker bemöta påhoppen och de osakliga kommentarerna?

Men alla dem som bara tycks ha forumet som lekstuga, med en faktiskt ganska skrämmande mobbmentalitet, de är ödmjuka?

Lite konstigt resonemang i mina öron, men du får naturligtvis tycka vad du vill.

Citat:
Du är ny för oss andra användare och propagerar mot en sida som de flesta av oss inte bryr oss om,
Har du statistiska bevis för att de flesta inte bryr sig om InArchive?
Du kanske kan presentera de fakta du grundar dig på när du hävdar att de flesta inte bryr sig om InArchive?
De ca 12 stycken personer som utöver jag skrivit i detta forum är i alla fall inte det flesta av de drygt 13.000 medlemmarna.

Om du inte bryr dig om InArchive, vad gör du i denna tråd?
Har du inte hamnat lite fel då (precis som de andra skribenterna som inte vill diskutera vad tråden handlar om)?

Citat:
vilket gör att många drar öronen åt sig och funderar vem som sitter bakom nicket Bosse007.
Eller så är det så att det passar bättre in i den här gällande mobbmentaliteten att försöka förstöra tråden?
Kan det kanske vara möjligt?

Citat:
Ett välmenat tips är faktiskt vara öppen för att diskutera lite saker som inte är helt "on topic" då det kan underlätta i längden.
Även om jag inte är intresserad av att "underlätta i längden" så är det nog högst troligt att jag gjort enligt ditt förslag, om det inte varit för att attackerna mot mig så snabbt tog sig så löjliga proportioner.

Citat:
Utan någon som helst bakgrundsinfo är det väldigt svårt att ta dig på allvar
Men om du läst något i denna tråd - som du läser trots att du inte anser den intressant - så måste du kunnat konstatera att jag inte riktar mig till dem som inte förstår sitt eget bästa eller dem som inte bryr sig.

Citat:
och det hela ser ut som något underligt spamförsök.
"Spamförsök"? Det påstående är ju bara meningslöst trams. Man kan bara hoppas att de flesta i alla fall är intelligenta nog att förstå att så ej är fallet. Men du kommer säkert att få några anhängare i mobben, precis som när Nikke Lindqvist - i brist på sakliga argument - försökte smutskasta mig genom att kalla min högst sakliga information för "korståg".

Citat:
Jag vet att du kommer dissikera min post i små citat och ge mig skarpa mothugg om hurvida jag och andra i denna tråd borde
hålla sig till ämnet
Ja, att hålla sig till ämnet är ju vad jag vill. Men kanske föga sannolikt att så kommer att ske i denna lekstuga.

Citat:
men jag försöker bara hjälpa dig att komma tillbaka till ämnet.
Det är kanske inte rätt metod att komma tillbaka till ämnet att kritisera den enda i detta forum som håller sig till/vill hålla sig till ämnet.
Oläst 2012-07-31, 16:28 #169
SUN SUN är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2012
SUN SUN är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2012
Standard Är det svårt att presentera belägg för dina påståenden?

Tyvärr Bosse så öppnar du inte upp för en diskussion. Du bryter ner varje mening i absurdum. (Kanske borde du fundera på att även bryta ner varje ord? ) Jag har inte alls sagt att du inte har rätt till en åsikt, jag påvisar att i början så ansåg du det relevant att diskutera SEO och din kompetens. Du viftar bort det som faktiskt är relevant: dvs. fakta. Det är det som de flesta av oss efterfrågar. Därför tror jag att de flesta ger upp.

Jag diskuterar gärna ämnet om du kan presentera statistik och belägg för dina påståenden.
Du skrev följande: ”Jag kan besvara alla eventuella frågor om effekten i sökmotorerna och om InArchive.com och arkiveringar.”, men när folk frågar så säger du att det är irrelevant. Var det bara tomt prat? Du lovar att ge kw_wasabi statistik. Också tomt prat?

Du skrev även ”jag kan lova att de flesta - eller alla - sajter som drabbats av denna hänsynslösa lettiska organisation har påverkats”. Du kommer med påståenden som du inte kan backa upp och när folk frågar så säger du att det inte är relevant.

Visa mig effekten för inArcive:s agerande i sökmotorerna och att de flesta sajter påverkats. Det vore en bra start. Då visar du även att det inte bara var tomt prat. Nu menar jag synlig påverkan.

Jag gillar soffhjältar som strider för vad de tror på. Vi behöver flera Bosse i världen som för korståg mot elaka aktörer! Tro inte att jag är mot dig på något sätt, tvärtom! Jag behöver bara se lite fakta som styrker dina påståenden så att jag också kan gå med i ditt tåg. Jag är säker på att någon som har lagt ner så mycket energi på sitt korståg (läser att du mejlat massor) har bl.a. statistik som styrker dina påståenden. Men av någon anledning verkar du inte vilja dela med dig av det till oss.

Ja, jag skapade kontot för att jag hittade WN igår p.g.a. den här intressanta tråden. Har inte hunnit fixa till det ännu. Sök upp tebie_ på twitter om det nu spelar någon roll. Eftersom jag inte påstår något om ämnet, efterfrågar bara belägg för dina påståenden.

Jag är tyvärr rädd för att du kommer att göra mig besviken och inte kunna presentera något relevant som svar så jag säger hejdå redan nu och önskar dig åter igen lycka till med ditt korståg. Önskar bara (hoppas) att du låter andra få chansen att delta. Men kan du inte ge mig belägg för dina påståenden så är det inte lönt att ägna mer tid. Jag vill bara ha en konstruktiv diskussion om ämnet inArchive
SUN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-31, 16:33 #170
Medlem

Medlem

Exclamation Utanför ämnet...

Citat:
Ursprungligen postat av Onpu Visa inlägg
Aggressiva påhopp?

Jag rättade dig när du drog tre exempel på rån som är helt felaktiga. Jag försökte inte på något sätt vara nedsättande mot dig. Att du tar det som ett aggressivt påhopp kan jag faktiskt inte hjälpa.
Jag kommenterade rent generellt. Ditt inlägg saknade relevans för något och faller kanske mer under kategorin "meningslös kommentar utan funktion för något annat än att försöka nedvärdera Bosse", e. dyl. Men visst faller vad du skrev även in under kategorin "aggressiva påhopp", för det var ju ditt syfte, inte att komma med någon saklig information till värde för något!
Dina "tre fel" är som att kommentera felstavningar som vi alla gör emellanåt. Eller som att kalla information för "korståg". Du följer bara strömmen.

Citat:
Ursprungligen postat av Onpu Visa inlägg
Svara på Anders Larssons relevanta frågor istället när det faktiskt kommer något som tillför ämnet.
Återigen, jag svarar på vad jag vill och när jag vill och om jag vill.

Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-31 klockan 16:35
Svara

Taggar
bottar, copyright, inarchive.com

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017