FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||||||
|
|||||||
Medlem
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Vad det kanske främst handlar om är följande sju punkter; 1. InArchive begår immaterialrättsligt brott. 2. De sajter som kopieras skadas. 3. Ingen kopierad sajt tjänar något på att bli kopierad. 4. Ingen utanför sajtägarna har heller något att tjäna på de kopierade sajterna. 5. Även om det skulle finnas någon som skulle tjäna på att sajter kopieras är det högst sannolikt att ohyggligt många fler förlorar på det. 6. I fallet med InArchive är det enbart InArchive som tjänar på kopieringarna. 7. Det finns inget skäl för att inte be InArchive att ta bort det kopierade materialet eller att inte anmäla sajten till Google i det fall att InArchive ignorerar begäran om borttag av kopierad sajt! Tack för att du kommenterar det som Nikke Lindqvist vill undvika att bemöta när han tar InArchive och deras agerande i försvar och menar att man inte ska bry sig om InArchives (eller andra som gör likadant) olagligheter. Om du tror att det skulle tillföra något för någon, istället för att följa mina förslag, så tycker jag du ska göra detta. Själv stannar jag nog hemma i Sverige. ![]() Citat:
Sedan ber jag att få understryka (vilket jag redan gjort så många gånger) att det inte bara handlar om detta, och en upprepning av detta får jag då be att lägga i mitt framtida svar på din uträkning om besökarna. Citat:
Citat:
Förstår inte alls hur du tänker när du tror att det blir dubbelt så lätt att hitta informationen... inte ens om det varit så att samma information fanns på två ställen. Blir det då 10 gånger så lätt att hitta informationen man söker om den finns på 10 ställen? ![]() Citat:
Vi kan önska oss information som vi alla vet att vi aldrig kommer att kunna få, men om vi nu vet att vi inte kommer att erhålla denna information så kanske man får gör det enda möjliga och dra sina egna slutsatser, så som jag gjort? Citat:
Citat:
![]() Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-31 klockan 00:29 |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Med risk för att vara petig så innebär "rånad" att du blivit bestulen på något. T.ex. om någon tar min mobiltelefon så är den borta och jag kan inte använda den. Om någon kopierar min text så har jag ju kvar den på min sajt. Den har inte försvunnit. "Liten kompensation för att bli kopierad" hade jag köpt rakt av. Det var mest en reaktion på de dramatiska formuleringar du slänger dig med då och då. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
![]() Om någon norpar min mobiltelefon och ringer till Jamaica, men sedan lämnar tillbaka nallen, har jag då inte blivit rånad? Om någon tar min plånbok, men behåller mina kontanter i plånboken har jag inte blivit rånad då? Om någon kopierar en sajts text för att tjäna pengar på denna text till sig själv så är det då inte en riktig beskrivning att säga att man blivit rånad? På vad man nu vill, besökare, pengar, tid, etc. Citat:
Om du tycker att jag slänger mig med dramatiska formuleringar "då och då", kan du inte ge i alla fall några exempel på detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Här har du helt fel - tre gånger i rad
Citat:
Citat:
Nej. Det förekommer inget våld eller hot om våld i din beskrivning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Byter du ut Bosses ord mot bestulen så har han rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ursprungligen postat av Onpu Här har du helt fel - tre gånger i rad Nej, för att det ska klassas som rån måste det förekomma våld, eller hot om våld. Nej. Det förekommer inget våld eller hot om våld i din beskrivning. Nej. Det förekommer inget våld eller hot om våld i din beskrivning. Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag rättade dig när du drog tre exempel på rån som är helt felaktiga. Jag försökte inte på något sätt vara nedsättande mot dig. Att du tar det som ett aggressivt påhopp kan jag faktiskt inte hjälpa. Svara på Anders Larssons relevanta frågor istället när det faktiskt kommer något som tillför ämnet. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Förövrigt kan stöld också diskuteras. Om någon stulit din gräsklippare så finns den inte kvar hemma hos dig. Om någon kopierat din text så finns den fortfarande kvar. Vet att det låter som Piratpartiet nu, men det är ju faktiskt sant. Stöld är också fel ord om man ska vara riktigt nitisk. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|